برش لیزر با گاز نیتروژن

برش لیزر با گاز نیتروژن

مزایای برش لیزر با گاز نیتروژن

برش لیزر با گاز نیتروژن دارای مزایایی نسبت به سایر روش های جایگزین است. امروزه با توجه به مزیت های بی شماری که برش لیزر با گاز نیتروژن به همراه دارد، اغلب از این روش استفاده می کنند. اکسیداسیون برخی از مواد در مواقعی، بسته به کاربردهای بعدی، می تواند یک مشکل نامطلوب ایجاد کند و این اتفاق ناشی از اعمال گرما در حضور اکسیژن است. ممکن است مقداری تغییر رنگ و تشکیل یک لایه کربنی در لبه برش رخ دهد.

این اتفاق می تواند ظاهر محصول نهایی را تحت تأثیر قرار دهد یا باعث عدم چسبندگی برخی از پوشش ها یا پایان فرآیند رنگ آمیزی روی سطح اکسید شده شود. به دلیل خواص بی اثر گاز نیتروژن ، با به کارگیری آن در برش لیرزی در هر محیط بدون اکسیژن، از اکسید شدن لبه برش جلوگیری به عمل می آید. در واقع برش با کمک نیتروژن اجازه می دهد تا یک لبه تمیز بدون چسبیدن مواد باقیمانده به سطح زیرین به دست آید.

برش لیزر با گاز نیتروژن

در موارد زیر برخی از مزایای برش لیزر با گاز نیتروژن در فرآیند برش لیزری را فهرست می کنیم:

  • افزایش بهره وری، به لطف سرعت برش بالاتر.
  • به دست آوردن لبه های برش تمیز که نیاز به اصلاح مجدد کمتری دارند.
  • مچنین از نیتروژن برای تولید لبه تمیز، کاهش مواد باقیمانده و فرورفتگی استفاده می شود.
  • گرمای بیش از حد در اثر واکنش های گرمازا رخ نمی دهد.
  • مقاومت در برابر خوردگی بهبود یافته است.
  • کاهش تغییر رنگ.
  • انجام برش های بدون زنگ.

گاز نیتروژن چگونه در برش لیزری استفاده می شود؟

در ساخت فلز، تمام دستگاه های لیزر از نوعی گاز کمکی در فرآیند برش استفاده می کنند. اگرچه گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد، نیتروژن پرمصرف‌ترین گاز کمکی است که یکی از اجزای ضروری برش لیزری به شمار می رود و می‌تواند تا حدود زیادی، فرایند عملیاتی را تسریع نماید و مشکلات ناشی از استفاده سایر گازها را کاهش دهد.

به طور خلاصه می توان گفت که نیتروژن دو کاربرد اصلی در فرآیندهای برش لیزری دارد:
  • یک گاز کمکی برای کمک به جلوگیری از اکسیداسیون.
  • گاز در ماشین های CO2.

برش لیزری به کمک نیتروژن با پیشرفت تکنولوژی ماشینی، شاهد افزایش تغییرات و تکامل است. در چندین سال گذشته،  با آشکار شدن مزیت گاز نیتروژن، استفاده از آن در برش لیزری نیز افزایش بی نظیری داشته است. این امر، منجر به پیشرفته شدن برخی از صنایع شد و کار را برای صنعت گران راحت تر نمود.

نیتروژن یکی از پرمصرف ترین گازهای ضروری در صنعت است و نقش مهمی در برش لیزری فلزات دارد. مزیت اصلی استفاده از نیتروژن به عنوان گاز مورد نیاز، جلوگیری از اکسید شدن مواد است. این مسئله منجر به تولید محصولاتی با کیفیت بالاتر می شود و به کاهش زمان نصب برای عملیات ثانویه مانند جوشکاری و رنگ آمیزی کمک می کند.

باید گفت که مجموعه با سابقه ای مانند آزدن، با سرلوحه قرار دادن تمامی مزیت های برش لیزر با گاز نیتروژن، قطعات و فلزات خود را به این شیوه برش می دهد تا بالاترین میزان کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد. در واقع، عمده افراد به کیفیت کار بیش از قیمت آن توجه دارند و برایشان اهمیت دارد که بدانند محصول مورد استفاده آن ها، با کمک گاز نیتروژن برش خورده است یا خیر.

برش لیزر با گاز نیتروژن

ارائه خدمات برش با گاز نیتروژن

برای یافتن مراکز پیشرفته ای که در زمینه کار با گاز نیتروژن برای برش لیزری سابقه ای درخشان دارند، ابتدا باید به جستجو بپردازید. سابقه طولانی مدتی که مجموعه آزدن در زمینه کار برش با گاز نیتروژن و سپس فروش اینترنتی و آنلاین محصولات خود دارد، اعتماد خرید زیادی برای مشتریان ایجاد می کند.

ما با کمک دانش فنی و گسترده خود در زمینه فروش آنلاین و اینترنتی این محصولات، راه‌حل‌های مختلفی را ارائه می‌دهیم و تا جایی که فناوری اجازه می‌دهد، در تولیدات خود از برش با گاز نیتروژن کمک می گیریم تا بهترین خدمات را به بازار ارائه دهیم.

از مشورت با متخصصان ما در مورد هر گونه شک و تردیدی که ممکن است در مورد برش لیزر با گاز نیتروژن و برش لیزر با توان بالا ایجاد شود، دریغ نکنید تا بررسی کنید که آیا این فرآیند برای شما بهترین است یا خیر. می توانید پیش از خرید قطعات فلزی از بازرگانی پیشرفته و هوشمند آزدن، از برش یا عدم برش آن به وسیله گاز نیتروژن اطمینان به دست بیاورید و سپس قطعه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

Call Now Button