ورق استیل 410

جدول قیمت ورق استیل 410

جدول عناصر ورق استیل 410

معرفی ویژگی‌های ورق استیل ۴۱۰

ورق استیل ۴۱۰ در خانواده‌ی استنلس استیل‌ها و در سری ۴۰۰ قرار می‌گیرد. میزان کروم موجود در این استیل بسیار ناچیز و حدود ۱۳.۵ درصد می‌باشد که همین عامل سبب تمایز این گرید با دیگر ورق‌های استیل شده است. میزان مقاومت در برابر خوردگی در این ورق استیل توسط عملیات حرارتی افزایش پیدا می‌کند. اگر قصد آشنایی با ویژگی‌ها و کاربرد ورق استیل ۴۱۰ را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید انواع ورق استیل با آزدن تماس بگیرید .

ورق استیل 410
ورق استیل 410

ویژگی‌های بارز ورق استیل ۴۱۰

برای آشنایی با ویژگی‌های این ورق استیل باید خواص آن را از چندین جهت مورد بررسی قرار داد.

۱. میزان مقاومت در برابر خوردگی:

جالب است بدانید که این آلیاژ در برابر خوردگی‌های شدید مقاوم نیست  و به همین دلیل بیشتر در مناطقی با میزان خوردگی‌ خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق استیل ۴۱۰ می‌تواند در برابر بخار، گازهای گرم، اسیدهای غذایی، هوای خشک و آب شیرین مقاوم باشد. 

۲. میزان مقاومت ورق استیل ۴۱۰ در برابر حرارت:

حداکثر دمایی که این ورق می‌تواند تحمل کند حدود ۶۵۰ درجه سانتیگراد می‌باشد. اما جالب است بدانید که علی رغم مقاومت استیل ۴۱۰ در این دما، خواص مکانیکی آن در دمای ۴۰۰ الی ۵۸۰ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

۳. نحوه جوشکاری ورق استیل ۴۱۰:

جوشکاری ورق این استیل باید در بازه دمایی ۱۵۰ الی ۲۶۰ درجه سانتیگراد صورت بگیرد. در این بازه دمایی جوشکاری این استیل با تمام روش‌های جوشکاری میسر خواهد بود‌. توصیه می‌شود که پس از جوشکاری عملیات حرارتی بر روی آن انجام شود تا احتمال ایجاد ترک پس از جوشکاری کاهش پیدا کند‌.

کاربرد ورق استیل 410

این ورق استیل با توجه به خواصی که دارد در صنایع مختلفی کاربرد دارد. از جمله کاربردهای این ورق استیل عبارت است از:

ابزارآلات دستی و تجهیزات آشپزخانه:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ساده‌ترین وسایلی که ما به صورت روزمره با آن‌ها سروکار داریم از این جنس است. ابزارآلات و وسایلی که توسط این ورق استیل ساخته می‌شوند به سادگی نمی‌شکنند و زیبایی خاصی دارند. همچنین به دلیل عدم خوردگی و زنگ زدگی این استیل، استفاده از آن در ساخت وسایل آشپزخانه بسیار محبوب است.

ظروف نگهداری مواد غذایی:

ورق استیل 410 بر روی طعم مواد غذایی تاثیری نمی‌گذارد و همچنین دچار خوردگی نمی‌شود. به همین دلیل از آن تولید قوطی‌های فلزی برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود.

صنعت خودرو سازی:

این متریال به دلیل دارا بودن خواص بی‌شمار، نقش مهمی در صنعت خودرو سازی دارد به طوری که سطح صاف و صیقلی آن در ساخت بدنه خودرو و نمای بیرونی آن استفاده می‌شود.

ساختمان سازی:

به طور کلی 50 درصد از کاربردهای این ورق استیل به ساختمان سازی مرتبط است. به عنوان مثال می‌توان به تولید بست و شیرآلات ساختمانی اشاره کرد. همچنین به دلیل بالا بودن مقاومت کششی این فلز، از آن به عنوان ماده اصلی در ساخت پل و یا گاراج استفاده می‌شود.

ورق استیل 410
ورق استیل 410

قیمت و خرید ورق استیل 410

با توجه به کاربرد گسترده‌ی این ورق در صنایع و ساخت و ساز، امروزه بسیاری از کارخانه‌ها اقدام به تولید این ورق می‌کنند. با توجه به وجود تولید کنندگان متعدد و همچنین برندها و کیفیت‌های مختلف نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. جهت خرید و استعلام قیمت ورق استیل 410 از شرکت آزدن می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. در ضمن کارشناسان آماده‌ی ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات شما می‌باشد.

Call Now Button