ورق استیل 316

جدول قیمت ورق استیل 316

جدول عناصر ورق استیل 316

معرفی ویژگی‌های ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ در خانواده فولاد ضد زنگ قرار می‌گیرد که این فولاد به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی کروم، در برابر اکسیداسیون بسیار مقاوم است. امروزه ورق  استیل ۳۱۶ به عنوان دومین ورق استیل پر کاربرد شناخته شده است و همانطور که در مقاله معرفی ورق استیل ۳۰۴ گفته شد، رتبه اول متعلق به استیل ۳۰۴ می‌باشد. ما در این‌ مقاله به بررسی مزایای بی‌شمار ورق استیل ۳۱۶ و کاربرد آن در صنعت می‌پردازیم.

ورق استیل ۳۱۶

این ورق در خانواده فولاد استنلس از نوع استیل آستنیتی می‌باشد که با نام استیل ۴۴۰۱ نیز شناخته می‌شود. این استیل یکی از پر کاربرترین ورق‌ها در صنعت می‌باشد که به واسطه حضور مولیبدن در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. این ورق استیل نیز در دو نوع کم کربن و پر کربن وجود دارد که نوع کم کربن آن با نماد ۳۱۶L و نوع پر کربن با نماد ۳۱۶H نمایش داده می‌شود.

ورق استیل
ورق استیل نگیر

مشخصات و ویژگی‌های ورق استیل ۳۱۶

۱. مقاوم در برابر خوردگی:

این استیل در محیط‌های خورنده می‌تواند عکس العمل خوبی از خود نشان دهد اما جالب است بدانید که در مقابل آب گرم دریا مقاومت چندانی ندارد. همچنین اگر بخواهیم مقاومت ورق استیل ۳۱۶ را با ورق استیل ۳۰۴ مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که میزان مقاومت استیل ۳۱۶ بیشتر از ۳۰۴ می‌باشد.

۲. مقاومت استیل ۳۱۶ در برابر دما:

بازه‌ی دمایی کار با استیل ۳۱۶ در سرویس‌های کاری پیوسته تا ۹۲۵ درجه سانتیگراد و در سیستم‌های متناوب تا ۸۷۰ درجه سانتیگراد می‌باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده در محدوده دمای ۴۲۵ تا ۸۶۰ و همچنین در داخل آب بهتر است از استیل ۳۱۶ از نوع کم کربن استفاده شود.

۳. قابلیت جوشکاری:

برای جوشکاری مقاطعی که ضخامت آن‌ها بالا است از استیل ۳۱۶ استفاده می‌شود و برای مقاوم شدن استیل در برابر خوردگی توصیه می‌شود که عملیات آنیل انجام شود. اما اگر ضخامت مقاطع کم بود، نیازی به انجام عملیات آنیل نخواهد بود.

کاربرد ورق استیل ۳۱۶ در صنعت

ورق استیل ۳۱۶ به دلیل مزایا و مقاومت بالایی که دارد، استفاده از آن در صنایع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاربرد این ورق در صنعت عبارت است از:

ساخت انواع مبدل حرارتی

ساخت تجهیزات آزمایشگاهی

ساخت انواع تجهیزات شیمیایی و پتروشیمی

ساخت انواع مخازن

تفاوت ورق استیل ۳۱۶ با استیل ۳۰۴ چیست؟

همانطور که گفته شد خواص این دو ورق استیل بسیار نزدیک به هم می‌باشد اما ورق استیل ۳۰۴ پر کاربردتر از استیل ۳۱۶ است. این دو ورق استیل از لحاظ ترکیبات شیمیایی با یکدیگر متفاوت هستند که همین تفاوت منجر به متفاوت بودن خواص آن‌ها شده است.

این تفاوت‌ها عبارتند از:

۱. قابلیت شکل پذیری و انعطاف پذیری در استیل ۳۰۴ بیشتر از استیل ۳۱۶ است.

۲. در محیط‌هایی که حاوی نمک هستند، مقاومت استیل ۳۱۶ در برابر خوردگی بیشتر است‌.

۳. قیمت ورق استیل ۳۱۶ بیشتر از استیل ۳۰۴ است.

۴. به طور کلی مقاومت در خوردگی به دلیل وجود مولیبدن در استیل ۳۱۶ بیشتر است.

۵. استیل ۳۱۶ سخت‌تر از استیل ۳۰۴ بوده و از استحکام بالاتری برخوردار است.

blank

خرید ورق استیل ۳۱۶

در هنگام خرید ورق‌های استیل حتما باید به مواردی از قبیل قیمت، کیفیت، برند تولید کننده و مسائلی از این قبیل توجه کرد.

داشتن اطلاعات درباره این مسائل سبب می‌شود که خریدی آگاهانه داشته باشید‌ زیرا گاهی اوقات عدم آگاهی درباره این مسائل سبب می‌شود که هزینه نسبتا بالایی برای پایین‌ترین کیفیت صرف شود. بنابراین پیش می‌شود که قبل از خرید حتما از افراد متخصص کمک بگیرید. به همین منظور شما می‌توانید برای خرید ورق استیل باکیفیت با کارشناسان خبره شرکت آزدن مشورت کرده و پس از دریافت مشورت از طریق همین سایت اقدام به خرید ورق استیل 316 کنید.

Call Now Button