ورق استیل 321

جدول قیمت ورق استیل 321

جدول عناصر ورق استیل 321

ورق استیل 321 در صنعت

ورق های استیل در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از صنایع خودرو سازی گرفته تا صنعت ساختمان سازی ورق های استیل کاربرد های گسترده ای دارند. یکی از انواع ورق های استیل، ورق استیل 321 است. این ورق های استیل مقاومت بالایی دارند و از نظر مکانیکی نیز ویژگی های عالی دارا هستند.

استیل 321 در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد. گرید 321 به عنوان استیل ضد زنگ تثبیت شده شناخته شده است. ترکیبات ورق استیل 321 از نظر ساختاری شباهت بسیاری به ورق استیل 304 دارد. استیل 304 به نام استیل 8/18 نیز شناخته می شود که مقدار بسیار زیادی تیتانیوم به آن افزوده می شود. از ویژگی های خوب تیتانیوم می توان به این مورد اشاره کرد که در دمای بالا خواص آن بهبود پیدا می کنند.

از استیل 321 نیز برای جوشکاری استفاده می شود. استفاده از تیتانیوم در این نوع ورق در حین جوشکاری حدودا در دمای 420 تا 800 درجه سانتیگراد باعث می شود که از تشکیل کاربید جلوگیری شود. در نتیجه این فرآیند مقاومت استیل 321 نسبت به گرید 304 افزایش پیدا کند. این مورد یکی از مزیت های اصلی گرید 321 به استیل گرید 304 است. استیل گرید 321 نسبتا پایداری خوبی دارند. در صنایع مختلف ورق استیل گرید 321 به نام استیل تثبیت شده معروف است. در حالت کلی می توان گفت که ورق استیل 321 از ترکیب آهن با نیکل و کروم تشکیل شده است.

میزان کروم مورد استفاده در این ورق استیل حدودا 17 تا 19 درصد است و البته نیکل نیز در این ترکیب به میزان 9 تا 12 درصد به کار رفته است. این مقدار از نیکل و کروم در این نوع ورق باعث می شود که خاصیت مقاومت به خوردگی در آن افزایش پیدا کند.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید انواع ورق استیل با آزدن تماس بگیرید .

ورق استیل 321
ورق استیل 321

عناصر تشکیل دهنده ورق استیل 321

در پاراگراف قبلی اشاره شد که ورق استیل 321 در ترکیب آن به میزان زیادی از نیکل و کروم استفاده شده است. این مورد باعث می شود که گرید 321 دارای مقاومت بسیار بالایی باشد.

البته در ترکیب این ورق نیز مواد دیگری مورد استفاده قرار گرفته اند که از جمله می توان به کربن به میزان 0.08 درصد اشاره کرد. در ترکیب استیل 321 منگنز و فسفر به ترتیب به میزان 2.00 و 0.045 به کار رفته است. این میزان از ترکیبات مختلف در تولید این نوع ورق در ویژگی و خواص آن تاثیر بسزایی دارد.

از جمله عناصر دیگری که در ترکیب ورق استیل 321 گوگرد به میزان 0.030 و سیلیسیم نیز به مقدار 0.75 درصد به کار رفته است. در پاراگراف قبلی گفته شد که میزان کروم در استیل گرید 321 حدودا 17 تا 19 درصد است. میزان نیکل مورد استفاده در ترکیب استیل گرید 321 حدود 9 تا 12 است.

مقدار نیتروژن مورد استفاده در استیل گرید 321 به میزان 0.01 درصد است.

مقادیری از تیتانیوم و برخی عناصر دیگر در این نوع استیل استفاده می شود. استیل های سری 300 در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع ورق نیز به دلیل اینکه در ترکیب آن ها از نیکل استفاده شده است به عنوان استیل های نگیر شناخته می شوند. نگیر یا بگیر بودن استیل به معنای جذب آهنربایی داشتن و یا نداشتن این استیل ها است.

استیل های نگیر که نوعی آلیاژ بر پایه آهن هستند، مقداری کمتر از 2 درصد کربن به آن ها اضافه شده است. انواع مختلف استیل که در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد، با کم یا زیاد شدن عناصر مختلف ویژگی و مشخصات آن ها تغییر می کند.

کاربرد ورق های استیل 321

ورق های استیل در گرید های مختلف با کم یا زیاد شدن یک عنصر دارای خواص و ویژگی های مختلفی می شوند. ورق های استیل 321 در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

از کاربرد های این ورق استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از این نوع ورق در صنعت هوا فضا استفاده می کنند. از این ورق های استیل در قطعات و تجهیزات به کار رفته در موتور جت بهره می گیرند. البته ورق های استیل 321 می توانند در کلکتور هواپیما و همچنین منیفولد موتور و پیستون استفاده شوند.
  • از دیگر کاربرد های ورق استیل 321 می توان به کاربرد آن ها در پردازش شیمیایی استفاده کرد.
  • از این نوع ورق می توان در پردازش مواد و صنایع غذایی استفاده کرد.
  • در صنایعی مانند صنایع نفتی نیز از این ورق های استیل استفاده می کنند.
  • از دیگر موارد استفاده ورق های استیل این است که این ورق های می توانند در سیستم های اگزوز در ماشین های سنگین و کامیون نیز کاربرد داشته باشند.
  • از این ورق های استیل برای جوشکاری در صنایع مختلف استفاده می کنند. دلیل استفاده از این ورق ها در جوشکاری این است که به دلیل وجود تیتانیوم در ترکیبات آن ها، در زمان جوشکاری کاربید تشکیل نمی شود.
  • از مهمترین کاربرد های این نوع ورق در بویلر ها یا همان دیگ های بخار است. این مورد از پرکاربرد ترین موارد استفاده ورق های استیل 321 محسوب می شود.
  • استیل های این گرید می توانند در مخازن تحت فشار نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده های متفاوت این نوع ورق می تواند بر روی قیمت نهایی آن تاثیر بسزایی دارد.

ورق استیل 321
ورق استیل 321

تفاوت ورق استیل 321 با سایر ورق های سری 300

ورق های استیل 321 به عنوان ورق های ضد زنگ نیز شناخته می شوند. در پاراگراف های قبلی نیز اشاره شد که ورق های استیل دارای خواص و مزایای بسیاری هستند که از جمله می توان خاصیت شکل پذیری آن ها را نام برد.

ورق های گرید 321 در برابر اکسیداسیون در دما و حرارت های بالا مقاومت خوبی دارند و البته این مورد می تواند به جوشکاری آن ها در دمای بالا نیز کمک کند.

نکته مهمی که در مورد این نوع ورق وجود دارد این است که این ورق ها نمی توانند به خوبی پولیش شوند و در نهایت این ورق ها را نمی توان در دکوراسیون های مختلف و کاربرد های دکوراتیو استفاده کرد.

از انواع پرکاربرد ها ورق های استیل سری 300 می توان به گرید 321 اشاره کرد و از بین انواع مختلف ورق های استیل 321 می توان ورق H321 را نام برد. این نوع ورق را با عنصر تیتانیوم پایدار سازی می کنند. در نهایت می توان گفت ورق های استیل طی فرآیند های مختلفی تولید می شوند که این فرآیند ها بر روی قیمت نهایی این ورق ها تاثیر بسزایی نیز دارند.

برای خرید ورق استیل در گریدهای مختلف ، می توانید به سایت فروشگاه ازدن مراجعه کنید.

Call Now Button