ورق استیل 420

جدول قیمت ورق استیل 420

جدول عناصر ورق استیل 420

بررسی مشخصات ورق استیل ۴۲۰

درباره کاربرد و ویژگی‌های ورق استیل 420 چه می‌دانید؟ این ورق استیل خواصی نزدیک به ورق استیل ۴۱۰ داشته و در صنایع امروز بسیار کاربرد دارد. این آلیاژ در کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر سختی است استفاده می‌شود. ما در این مقاله به بررسی خواص منحصر به فرد این ورق استیل و کاربرد آن می‌پردازیم.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید انواع ورق استیل با آزدن تماس بگیرید .

ورق استیل 420
ورق استیل 420

معرفی ورق استیل ۴۲۰

این ورق استیل از سری ۴۰۰ بوده و مقاومت در برابر خوردگی در آن مشابه ورق استیل ۴۱۰ می‌باشد و تفاوت میان این دو استیل در میزان کربن به کار رفته در آن‌ها می‌باشد. ورق استیل 420 به دلیل سختی بیشتر، از میزان کربن بیشتری برخوردار است. این استیل در دو حالت  سخت کاری و بازپخت خاصیت مغناطیسی دارد و حداکثر مقاومت آن برابر خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که سخت کاری کامل بر روی آن انجام شود.

این آلیاژ برای کاربردهایی که به مقاومت زیاد در برابر سختی احتیاج دارند بسیار مناسب می‌باشد. اما جالب است بدانید که این آلیاژ برای دمای بیشتر از 427 درجه سانتیگراد استفاده نمی‌شود زیرا در این صورت این استیل نرم شده و خاصیت ضد خوردگی خود را از دست می‌دهد. در ادامه واکنش این فلز را در شرایط مختلف بررسی می‌کنیم.

مقاومت در برابر خوردگی

این آلیاژ در محیط‌های معتدل، اسیدهای آلی، بنزین، روغن، آب معمولی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد اما استفاده از آن در شرایط آنیل توصیه نمی‌شود زیرا خواص خوردگی آن کاهش می‌یابد. مقاومت به خوردگی این فلز نسبت به گرید 430 کمتر می‌باشد. همچنین لازم است بدانید که برای حفظ خصوصیات و سلامت این آلیاژ باید  به دستورالعمل‌های نگهداری آن توجه کرد و مراقبت‌های لازم را اعمال کرد زیرا در غیر این صورت ممکن است فلز دچار تغییر رنگ یا زنگ زدگی شود.

مقاومت استیل 420 در برابر حرارت

این فلز مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد و می‌تواند تا دمای 650 درجه سانتیگراد مقاومت کند بنابراین استفاده از آن در دمای بالاتر از این بازه توصیه نمی‌شود.

نحوه‌ی جوشکاری

استیل 420 توسط مفتول‌های جوشکاری که دارای روکش استیل می‌باشند جوشکاری می‌شود و محل‌های اتصال مستحکم می‌شود. جوشکاری این استیل در محدوده‌ی دمایی 150 تا 320 سانتیگراد صورت می‌گیرد و پس از جوشکاری نیز بایستی در محدوده‌ی دمایی 610 تا 760 عملیات حرارتی بر روی آن انجام شود.

عملیات آنیل: در این فلز برای رسیدن به نرمی مورد نیاز باید آن را تا دمای 899 درجه سانتیگراد حرارت داد و سپس در کوره‌ای سرد قرار داد.

عملیات سخت کاری: در این عملیات در ابتدا فلز تا دمای 1066 درجه حرارت داده می‌شود و پس از خنک شدن در دمای محیط وارد روغن گرم می‌شود.

میزان سختی ورق استیل 420

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این استیل می‌توان به سختی و در عین حال نرمی آن اشاره کرد. ورق استیل 420 به دلیل دارا بودن کربن از سختی بسیار زیادی برخوردار است. برای ساخت این استیل  به انجام عملیات سخت کاری و گرمایشی نیاز است به همین دلیل با انجام این عملیات، انعطاف پذیری استیل پایین آمده و سخت می‌شود.

ورق استیل 420
ورق استیل 420

رایج‌ترین کاربردهای ورق استیل 420

برخی از رایج‌ترین کاربردهای این ورق استیل عبارت است از:

ساخت قطعات پمپ

ساخت کارد و چنگال

ساخت انواع چرخ دنده

کاربرد گسترده در صنعت خودرو سازی

ساخت اجزا و قطعات مختلف شیرآلات

ساخت تجهیزات هیدرولیکی

ساخت تجهیزات جراحی

ساخت تیغ‌های

خرید ورق استیل 420

در هنگام خرید ورق استیل 420 باید به مواردی از جمله وزن، کیفیت، ضخامت، برند تولید کننده و… توجه کرد بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما محصول خود را از فروشگاهی مطمئن و با کیفیت خریداری کنید. شرکت آزدن ارائه دهنده‌ی با کیفیت‌ترین ورق استیل 420 می‌باشد. برای خرید و استعلام قیمت این ورق استیل می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از بهترین قیمت بازار جهت خرید ورق استیل 420  اقدام کنید.

Call Now Button