ورق استیل نگیر

ورق استیل نگیر

ورق استیل نگیر در واقع به ورق های گفته می شوند که خاصیت مغناطیسی نداشته و جذب آهنربا نمی شوند. در اصل تفاوتی که در بگیر و نگیر بودن ورق های استیل است به دلیل وجود ماده ای به نام کروم است که زیاد و کم شدن این ماده سبب به وجود آمدن این دو ورق می گردد که با بالا رفتن درصد کروم در این ورق خاصیت مغناطیسی آن مختل شده و خاصیت مغناطیسی خود را از دست می دهد. همچنین علاوه بر این ماده از کربن هم برای سخت و محکم شدن این ورق استفاده می شود و مقاومت آن را در برابر عوامل مختلف بالا می برد. ورق های استیل نگیر به طور کلی به نسبت دیگر ورق ها کاربردی تر و در عین حال گران تر می باشد. این ورق خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود که هر کدام در صنایع مختلف کاربردی متفاوت دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید ورق استیل با آزدن تماس بگیرید .
ورق استیل نگیر
ورق استیل نگیر

انواع ورق استیل نگیر

انواع مختلفی از ورق استیل نگیر وجود دارد که در صنایع مختلف از آنها استفاده می شود و به دلیل آلیاژ های مختلفی که در آن ها وجود دارد مقاومت این محصول را نسبت به دما و حرارت افزایش می دهد. انواع این ورق ها عبارت است از:

ورق استیل 304

یکی از این ورق ها ورق استیل 304 است که جز یکی از رایج ترین و پرکاربردترین این ورق های محسوب می شود. میزان کروم به کار رفته در این محصول 18 درصد است و مقدار نیکل آن هم 8 درصد می باشد که باعث شده است این ورق مقاومت خوبی در برابر خوردگی و یا پوسیدگی داشته باشد.

ورق استیل 316

نوع دیگر این محصول ورق استیل 316 است که خود به دو دسته ورق استیل 316 و ورق استیل L316 تقسیم می شود. علت نام گذاری این ورق به L316 به دلیل استفاده کمتر کربن در این ورق است و حرف L در واقع مخفف کلمه LOW CARBON است که به مقدار کم کربن اشاره دارد. هر دو نوع این ورق ها مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند که با افزایش دما در آن ها این مقاومت بیشتر شده و ورق ها سخت تر می شوند.

ورق استیل L316

ورق استیل L316  به دلیل کم بودن کربن آن برای جوشکاری بسیار مناسب است و باعث میشود که در جوشکاری مقاومت بیشتری داشته باشد و دچار پوسیدگی نگردد. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که ورق استیل 316 هم با بازپخت این خاصیت در آن تقویت می شود.

ورق استیل 321

نوع بعد ورق استیل نگیر، ورق استیل 321 است که در این ورق مقداری آلیاژ تیتانیوم به مواد اصلی ورق استیل افزوده می شود و باعث به وجود آمدن این ورق می گردد. این ورق همچنین برای جوشکاری مناسب است بنابراین در صنایع کاربرد بسیار دارد. علاوه بر این مقاومت این محصول در برابر خوردگی و رطوبت و همچنین مقاومت آن در برابر فشار آب شرب شهری در برابر اکسیداسیون ماندگاری و استحکام خوبی از خود نشان می دهد. از دیگر ویژگی های این ورق باید به مقاومت آن در برابر حرارت نیز اشاره کرد که قابلیت تحمل دمای 920 درجه سانتی گراد را به صورت متناوب و دمای 900 درجه سانتی گراد را به صورت دائم دارا می باشد.

ورق استیل 390S

ورق استیل 390S نوع دیگر این ورق است که توانایی تحمل دمای بالا و استحکام خوب در برابر خوردگی در دمای بالا را دارا است به این گونه که در صورت استفاده متناوب از این ورق در دمای بالا مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون دارد و تا دمای 1038 درجه سانتی گراد را تحمل می کند. همچنین در محیط های گوگردی به دلیل استفاده از کروم بالا در این ورق تا دمای 1000 درجه سانتی گراد از آن استفاده می گردد.

ورق استیل 310S

نوع بعدی ورق استیل 310S می باشد که به منظور استفاده در دما های بالا تولید شده است که دمای بین 1035 درجه سانتی گراد تا دمای 1150 درجه سانتی گراد را به صورت متناوب و مدام تحمل می نماید. در این ورق 25 درصد کروم و حدود 20 درصد نیکل استفاده شده است که استفاده بالا از این مواد سبب شده است که مقاومت خوب و بسیار زیادی در برابر خوردگی و اکسیداسیون داشته باشد.

ورق استیل 4841

ورق استیل 4841 یکی دیگر از انواع ورق استیل نگیر است که برای دماهای بیش از 550 درجه سانتی گراد از آن استفاده می شود و در برابر خم شدگی نیز مقاومت زیادی دارد که این مقاومت با افزایش دما بیشتر نیز می گردد. همچنین این نوع ورق مقاومت بسیار بالایی در برابر اکسیداسیون دارد.

خرید و فروش ورق استیل نگیر

در رابطه با خرید و فروش این محصول باید گفت که تمامی این ورق ها در بازار موجود می باشد و شرکت های فعال در این زمینه با واردات این محصولات به بازار ایران کار را برای مشتریان راحت نموده اند و به راحتی در اختیار متقاضیان قرار داده اند.

ورق های استیل نگیر جز یکی از پرطرفدار ترین و پرکاربرد ترین ورق ها در کشور محسوب می شود که کاربرد های متنوعی دارند و در صنایع مختلف از آن ها استفاده می شود.

این ورق ها با توجه به کاربرد های متنوعی که دارد قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر ورق ها دارد که البته قیمت هر یک به عواملی بستگی دارد و هر یک از آن ها قیمت های متفاوتی از یکدیگر دارند.

قیمت ورق استیل نگیر

قیمت ورق استیل نگیر مانند بسیاری از ورق ها با توجه به وزن آن تعیین می شود علاوه براین یکی دیگر از فاکتور های مهم در تعیین قیمت آن ها ضخامت این ورق ها می باشد. برای انتخاب متناسب با نوع کار باید علاوه بر این که به انواع این ورق ها توجه گردد ضخامت آن ها را نیز در نظر گرفت. عامل مهم بعدی در تعیین قیمت این محصول آلیاژ های به کار رفته در آن است که با توجه به کم و زیاد شدن این آلیاژ ها در ورق ها معمولا قیمت آن هم بالا و پایین می شود. که بهتر است برای انتخاب درست و متناسب با نوع نیاز خود و همچنین مقرون به صرفه بودن آن قبل از خرید با ورق های استیل نگیر آشنایی پیدا کرد و کاربرد هر یک را در نظر گرفت و بعد اقدام به خرید نمود.

علاوه بر موارد گفته شده از آنجایی که بیشتر این ورق ها وارداتی می باشند پس نرخ ارز و نوسانات ارزی نیز در قیمت این ورق ها بسیار موثر می باشد.

ورق استیل نگیر
ورق استیل نگیر

واردات و توزیع ورق استیل نگیر

ورق استیل نگیر موجود در بازار ایران بیشتر به صورت واردات می باشد و ایران در زمینه تولید این ورق ها فعالیتی ندارد. قبل از تحریم ها این محصولات از آمریکا و دیگر کشور ها وارد کشور می شد ولی بعد از تحریم این محصولات بیشتر از کشور هایی نظیر کره جنوبی، چین و تایوان وارد کشور می شود و بیشتر واردات مربوط به کشور چین است و با کیفیت ترین این ورق ها مربوط به کشور تایوان است.

امروزه شرکت های فعال بسیاری در زمینه واردات ورق استیل وجود دارند که این ورق ها را از این کشور ها بعد از ترخیص از گمرک وارد کشور می کنند و در بازار های مختلف ایران به دست مشتریان می رسانند.

این ورق ها دارای هزینه های مختلفی بوده و ممکن است با توجه به قیمت جهانی آهن و همچنین دیگر آلیاژ ها همچون کروم و علاوه بر این موارد نوسانات ارزی دائم در حال تغییر و بالا و پایین باشد و قیمت مشخصی نداشته باشد و حتی به صورت روزانه نرخ آن دچار نوسان گردد.

واردات و توزیع ورق استیل

بسیاری از شرکت ها در زمینه واردات و توزیع ورق های استیل فعالیت دارند. بیشترین تولید کنندگان این محصول کشورهایی مثل آلمان، چین، فرانسه، اوکراین، تایوان، کره جنوبی و… است ولی بیشترین واردات در ایران از کشور چین می باشد. علاوه بر کشور چین این ورق ها از تایوان و کره جنوبی و هند هم وارد کشور می شوند ولی بیشترین واردات مربوط به چین می باشد.

از نظر کیفیت ورق استیل کشور تایوان بهترین وارد کننده به کشور ایران می باشد که کیفیت و مرغوبیت ورق های این کشور نسبت به سایر کشور های وارد کننده به ایران بیشتر می باشد.

بعد از کشور تایوان، استیل کره جنوبی و بعد از آن استیل چین بهترین کیفیت را دارا است.

در ایران شرکت های بازرگانی بسیاری در این زمینه وجود دارند که کار واردات این محصول را از کشور های مختلف انجام داده و سپس بعد از ترخیص و کار های گمرکی آن را در بازار عرضه می کند. بسیاری از صنایع خرید خود را می توانند از این مراکز انجام دهند و طبق نیاز خود محصول را با قیمتی مناسب خریداری نمایند.

کاربرد ورق استیل نگیر

همان طور که به این موضوع اشاره شد که ورق استیل نگیر جز پرکاربردترین ورق های استیل می باشد پس کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارد که به کاربرد هر کدام به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

کاربرد های ورق استیل 304:

کاربرد این محصول در صنایع غذایی، مبدل های حرارتی، تجهیزات پردازش شیمیایی و همچنین در بسته بندی محصولات لبنی و نوشیدنی ها است.

کاربرد های ورق استیل 316:

از کاربرد های این ورق می توان به تولید قطعات کوره، قطعات موتور جت، مبدل های حرارتی، تجهیزات دارویی و عکاسی، قطعات دریچه و پمپ، مخازن، تجهیزات پردازش شیمیایی و تجهیزات خمیر کاغذ اشاره کرد.

کاربرد های ورق استیل 321:

از کاربرد های این ورق استیل نگیر این است که از آن در ساخت اتصالات انبساطی، قطعات کوره، مبدل های حرارتی و اگزوز هواپیما ها استفاده می شود.

کاربرد های ورق استیل 390S:

از این ورق در سیمان سازی، کوره ها، چرخه های حرارتی، مشعل ها، پنکه ها، در لوله کشی ها و تجهیزات کارخانه کاغذ سازی، صدا خفه کن ها و در پالایشگاه های نفت مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های ورق استیل 310S:

در ساخت مشعل ها و صدا خفه کن ها، روکش های کفپوش، بادگیر ها، ترموژل ها، لوله های تابشی، کوره ها و دیگ های بخار و همچنین تجهیزات پردازش مواد غذایی از این ورق استفاده می شود.

کاربرد های ورق استیل 4841:

از کاربرد های این ورق استیل نگیر می توان به ساخت تجهیزات کوره، صنعت سیمان سازی، صنعت مهندسی، نیروگاه های تبدیل انرژی، صنایع فولادی و سیستم تعلیق سوپر هیتر اشاره کرد.

بنابراین با توجه به کاربرد های گفته شده ورق استیل نگیر این موضوع که این ورق ها جز پرکاربرد ترین ورق ها است به اثبات می رسد. پس بهتر است که مشتریان و متقاضیان با توجه به نوع کاربرد هر یک از این ورق ها انتخاب صحیحی در خرید داشته باشند.

ورق استیل نگیر
Call Now Button