ورق استیل 309

جدول قیمت ورق استیل 309

جدول عناصر ورق استیل 309

بررسی ورق استیل ۳۰۹ و کاربردهای آن

ورق استیل 309 که به ورق استیل نسوز نیز معروف است، به واسطه‌ی ویژگی‌هایی که دارد در صنعت بسیار پر کاربرد می‌باشد. این ورق استیل در برابر زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم است و مقاومت بالای آن ناشی از میزان نیکل و کروم موجود در آن می‌باشد. ما در این مقاله به بررسی خواص ورق استیل ۳۰۹ و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

پیش از بررسی ویژگی‌های این ورق استیل باید با دو عملیات که بر روی استیل 309 انجام می‌شود آشنا شویم. این دو عملیات عبارتند از:

بازپخت ورق استیل ۳۰۹

این ورق در دمای ۱۰۳۸ تا ۱۱۲۱ درجه سانتیگراد گرما داده می‌شود و به سرعت وارد آب سرد می‌شود به این عملیات، عملیات بازپخت ورق استیل ۳۰۹ گفته می‌شود.

سخت کاری ورق استیل ۳۰۹

معمولا برای افزایش سختی و استقامت این ورق استیل در برابر کنش حرارتی عملیات کار سرد بر روی آن صورت می‌گیرد که به آن سخت کاری ورق استیل ۳۰۹ گفته می‌شود.

ورق استیل 410
ورق استیل 410

ویژگی‌های بی‌شمار ورق استیل ۳۰۹

این ورق در خانواده‌ی استنلس استیل آستنیتی قرار می‌گیرد و در شرایطی که نیاز به استقامت و گرمایش بسیار زیادی باشداز ورق نسوز ۳۰۹ استفاده می‌شود. این ورق می‌تواند در محیط‌های گوگرد دار تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد استفاده شود. در ادامه برخی از ویژگی‌های این استیل را مشاهده می‌کنید.

مقاومت در برابر زنگ زدگی:

از ویژگی‌های بارز این ورق استیل مقاومت بالا در شرایط اسیدی می‌باشد و از آن برای ترابری و محافظت اسید سیتریک، اسید نیتریک و اسید سولفوریک استفاده می‌شود. این ورق در مقایسه با ورق استیل ۳۰۴ می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر آب شور و محیط دریایی از خود نشان دهد.  همچنین لازم است بدانید که استفاده از ورق استیل ۳۰۹ در دماهای بالای ۹۸۰ درجه سانتیگراد توصیه نمی‌شود.

خاصیت جوشکاری ورق استیل ۳۰۹:

جوشکاری معمولا در ورق ۳۰۹ به صورت مطلوبی صورت می‌گیرد اما پیشنهاد می‌شود که از این ورق در جوشکار به روش اکسی استیلن استفاده نشود.

انعطاف پذیری و شکل پذیری ورق استیل ۳۰۹:

این ورق تا حدودی دارای جاذبه و قابلیت کنده‌کاری می‌باشد اما انعطاف پذیری آن تا حدی کمتر از دیگر ورق‌های سری ۳۰۰ می‌باشد.

مقاومت در برابر حرارت:

این ورق در تناوب حرارتی می‌تواند تا 1850 درجه فارنهایت در برابر اکسیداسیون مقاومت کند و علاوه بر این، ورق استیل 309 مقاومت خوبی در برابر سولفیداسیون دارد.

کاربرد گسترده‌ی ورق استیل 309

همانطور که گفته شد این ورق به واسطه‌ی مزایای آن در صنایع و همچنین پروژه‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد.

کاربرد ورق استیل 309 عبارت است از:

  1. از استیل 309 می‌توان به راحتی در محیط‌های دریایی استفاده کرد زیرا همانطور که ذکر شد مقاومت آن در این مناطق بیشتر از ورق 304 می‌باشد.
  2. این ورق استیل به دلیل دارا بودن محلول سولفیت استقامت بسیار بالایی دارد و می‌تواند به راحتی در کنار اسید‌های استیک، اسیدهای نیتریک، لاتیک، سیتریک و… مورد استفاده قرار بگیرد.
  3. استفاده از این ورق در ساخت قطعات و بخش‌های کوره‌ها
  4. ساخت قسمت‌هایی از اگزوز خودرو توسط ورق 309
  5. ساخت ابزار آلات پروسه شیمیایی
  6. استفاده از استیل 309 در مبدل‌های گرمایشی
  7. استفاده از آن در لوازم ترابری با دمای بالا
ورق استیل 410
ورق استیل 410

خرید ورق استیل 309

با توجه به مطالب فوق اگر نیاز به استفاده از ورق استیل 309 در صنایع خود دارید حتما باید در خرید این ورق دقت لازم را به خرج دهید. برای داشتن خریدی رضایت بخش پیشنهاد می‌شود که از فروشندگان مطمئن اقدام به خرید کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید حتما درباره جنس، ابعاد و کیفیت استیل309 با کارشناسان مطرح در این حوزه مشورت کنید. اگر قصد خرید ورق استیل 309 را دارید می‌توانید از طریق شرکت آزدن خریدی رضایت بخش را تجربه کنید.

Call Now Button