ورق استیل 310

جدول قیمت ورق استیل 310

جدول عناصر ورق استیل 310

درباره ورق استیل ۳۱۰ چه می‌دانید؟

 ورق استیل ۳۱۰ در خانواده‌ی فولاد ضد زنگ قرار می‌گیرد که به دلیل مزایا و ویژگی‌‌های منحصر به فردی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این آلیاژ می‌تواند در برابر خوردگی و یا اکسیداسیون مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد. درباره کاربرد گسترده ورق استیل ۳۱۰ در صنعت چه می‌دانید؟ ما در این مقاله به بررسی خصوصیات این ورق استیل و کاربرد آن می‌پردازیم.

جهت استعلام قیمت و خرید ورق استیل 310 می توانید با کارشناسان فروش آزدن تماس بگیرید .

مشخصات استیل ۳۱۰

همانطور که می‌دانید ورق‌های فلزی سری ۲۰۰ و ۳۰۰  در گروه فولاد آستنیتی قرار می‌گیرد که کاربرد بسیار زیادی دارند. ورق استیل ۳۱۰ نیز در این دسته قرار می‌گیرد. این ورق استیل نیز در دو نوع پر کربن و کم کربن در بازار وجود دارد. نوع پر کربن آن با ۳۱۰H و نوع کم کربن این استیل با ۳۱۰S نمایش داده می‌شود.

ورق استیل 310
ورق استیل 410

 از جمله ویژگی‌های این استیل عبارت است از:

۱. این ورق استیل در دسته‌ی استیل‌های نسوز قرار دارد و در حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

۲. میزان کروم و نیکل به کار رفته شده در ترکیبات شیمیایی این ورق استیل سبب شده که ورق استیل ۳۱۰ در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم شود.

۳. نوع پر کربن استیل ۳۱۰ در برابر خزش مقاومت بیشتری از استیل ۳۱۰ دارد علاوه بر این استحکام آن نیز بالاتر می‌باشد.

۴. این استیل علاوه بر دماهای خیلی گرم می‌تواند در دماهای بسیار سرد نیز عکس العمل خوبی از خود نشان دهد.

۵. نوع کم کربن استیل ۳۱۰ در جوشکاری می‌تواند بهتر از نوع پر کربن عمل کند.

۶. استحکام متوسط ورق استیل ۳۱۰ بالا بوده و همچنین در برابر خوردگی نیز مقاوم می‌باشد.

۷. این استیل تا دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد در برابر اکسیداسیون مقاوم است.

وجود کروم در این آلیاژ سبب افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی شده است. میزان مقاومت این آلیاژ حتی از ورق استیل 304 نیز بیشتر است. اما جالب است بدانید که این استیل در محیط‌های مرطوب نمی‌تواند مانند استیل 304 به خوبی عمل کند.

عملیات حرارتی استیل ۳۱۰

معمولا طی فرایند آنیل حل سازی، عملیات حرارتی بر روی استیل ۳۱۰ انجام می‌شود. در این عملیات استیل در محدوده دمایی ۱۰۴۰ تا ۱۰۶۵ گرم می‌شود و سپس تحت تاثیر کوئنچ قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که طی این عملیات حرارتی، استیل ۳۱۰ سختی لازم را بدست می‌آورد.

در هنگام جوشکاری ورق استیل ۳۱۰ به چه مواردی توجه کنیم؟

این ورق استیل قابلیت جوشکاری را دارد و می‌توان توسط همه‌ی روش‌های موجود آن را جوشکاری کرد. اما لازم است بدانید که در هنگام جوشکاری ورق استیل ۳۱۰ باید به عوامل زیر توجه شود.

۱. بهتر است برای افزایش مقاومت به خوردگی در مایعات پس از جوشکاری عملیات آنیل سازی حل سازی روی آن انجام شود.

۲. در شرایط عادی نیازی به عملیات حرارتی و پیشگرمی نمی‌باشد.

۳. بعد از اتمام جوشکاری باید پوسته‌ها و اکسیدهایی که ایجاد شده‌اند، حذف شوند تا در مقاومت در برابر خوردگی این آلیاژ خللی ایجاد نکنند.

ورق استیل 310S
ورق استیل 410

کاربرد گسترده‌ی ورق استیل ۳۱۰

ورق استیل ۳۱۰ با توجه به مزایایی که دارد در صنایع مختلف به کار می‌رود. این استیل در شکل‌های میلگرد، ورق، مفتول، لوله و… در بازار وجود دارد. از جمله کاربردهای این استیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ساخت اجزای کوره

ساخت انواع مبدل‌های حرارتی

ساخت جت و موتور هواپیماها

ساخت شبکه‌های موجود در اجاق گاز آشپزخانه

ساخت انواع الکترود و فیلر

ساخت کوه‌های نسوز صنعتی

و…

قیمت و خرید ورق استیل 310

قیمت ورق استیل 310 به عوامل متعددی از جمله جنس، کیفیت، برند تولید کننده، جنس، وزن و… بستگی دارد و نمی‌توان قیمت دقیق برای آن لحاظ کرد. برای جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی توصیه می‌شود که حتما قبل از خرید فروشگاه مطمئنی را انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید کنید. شرکت آزدن با ارائه بالاترین کیفیت در این زمینه به شما کمک می‌کند که خریدی آسوده را تجربه کنید.

Call Now Button