ورق استیل نسوز

ورق استیل نسوز

ورق استیل نسوز در واقع به ورقی گفته می شود که جنس آن از فولاد ضد زنگ باشد و به دلیل وجود آلیاژ هایی مانند کروم و نیکل در ترکیبات این ورق در برابر حرارت مقاوم می شود. این ورق همچنین به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون در دمای بالا در صنایع بسیاری همچون فرآوری های شیمیایی، توربین های گازی و تولید برق و… از آن استفاده می شود.

مقاومت این ورق های استیل در برابر حرارت به این معنا است که در دماهای بیشتر از 500 درجه سانتی گراد ساختار و خواص این ورق ها هیچ تغییری نکند.

پس این ورق ها برای استفاده از دماهای بالا 500 درجه ساخته شده اند و مقاومت و استحکام خوبی در کوتاه مدت و بلند مدت از خود نشان داده اند. بیشترین دمایی که ورق های استیل نسوز می توانند تحمل کنند با توجه به نوع شرایط محیطی که در آن از این ورق ها استفاده می شود و همچنین با توجه به نوع آلیاژ و ترکیب های استفاده شده می تواند متفاوت باشد.

علاوه بر این با قرار گرفتن در برابر ترکیباتی مثل سولفور و بخار آب این مقاومت به شدت کاهش پیدا می کند. با توجه به این عوامل بیشترین دمایی که این ورق ها قابلیت تحمل در برابر حرارت را دارند 1200 درجه سانتی گراد می باشد.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید انواع ورق استیل با آزدن تماس بگیرید .

ورق استیل نسوزر
ورق استیل نسوز

انواع ورق استیل نسوز

ورق استیل نسوز به دسته های مختلفی تقسیم می شود که هر کدام خاصیت و ویژگی های خاص خود را دارد و با توجه به خاصیت آن کاربرد های متفاوتی در در صنعت را دارا می باشد. این ورق های استیل نسوز عبارت است از:

ورق استیل 4841

ورق استیل 4841 یکی از انواع ورق های نسوز است که تقریبا توانایی تحمل دمای 1200 درجه سانتی گراد را دارد و به همین دلیل به عنوان ماده اصلی و اولیه برای ساخت کوره مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا ورق هایی که دارای 24 تا 26 درصد کروم و 19 الی 22 درصد نیکل در ترکیبات آن به کار رفته باشد توانایی و مقاومت زیادی را در برابر گرما و حرارت بدون هیچ گونه پوسته پوسته شدن این ورق ها و همچنین بدون اکسیداسیون در دماهای بالا و بدون هیچ تغییر شکل و فرم این ورق ها به کار خود ادامه می دهند.

این نوع ورق استیل جز این دسته می باشد که توانایی تحمل دمای بسیار بالا را دارد بنابراین از این ورق 4841 علاوه بر ساخت کوره در ساخت سینی های حمل برای پخت چینی، ساخت ملاقه های برداشت و انتقال مواد مذاب، همچنین برای ساخت پاتیل های حمل مذاب های فلزی غیر آهنی مثل مس و آلومینیوم از این ورق استفاده می شود.

ورق نسوز 4845 (ورق استیل نسوز 310)

نوع دیگر ورق استیل نسوز، ورق نسوز 4845 است که ضد زنگ می باشد و با نام استیل نگیر 310 هم در بازار شناخته می شود. خود این ورق به دو دسته ورق استیل 310 و ورق استیل s310 تقسیم می شود که در ورق استیل s310 کربن کمتری نسبت به ورق استیل 310 در آن به کار رفته است.

این ورق به دلیل استفاده زیاد کربن و کروم در آن علاوه بر مقاومت در برابر گرما در مقابل خوردگی و پوسیدگی هم مقاوم می باشد و به همین دلیل از این ورق برای ساخت قطعات کوره، قطعات مشعل نفت، سیم های جوشکاری و الکترود ها، مبدل های حرارتی، ساخت لوله های احتراق، ساخت کوره پخت سیمان و… استفاده می شود.

ورق نسوز 4828 (ورق استیل نسوز 309)

دسته دیگر ورق استیل نسوز، ورق 4828 می باشد که با نام دیگر استیل نسوز 309 هم در بازار شناخته می شوند. این استیل سختی و قابلیت جوشکاری خوبی را دارا است و در ساخت قطعات کوره و تجهیزات صنایع شیمیایی و… کاربرد دارد. از این استیل معمولا در محیط های مرطوب استفاده نمی شود و در محیط های بیرونی که ممکن است در برابر باران و برف و… قرار بگیرد کاربرد ندارد.

این ورق در ضخامت های مختلف یعنی در اندازه های بین 0.3 میلی متر تا 50 میلی متر در بازار موجود می باشند.

خواص ورق استیل نسوز

ورق استیل نسوز با توجه به خواص و ویژگی های مثبتی که دارد کاربرد های گسترده و بسیاری در صنایع مختلف دارد به خصوص برای کار هایی که با دمای بالا سروکار دارند بسیار مناسب است. همین خواص این ورق ها در تعیین قیمت بسیار موثر و تاثیرگذار هستند از جمله خواص این ورق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از خواص مهم این ورق مقاومت بالا آن در برابر خوردگی در دمای زیاد است که این خاصیت این محصول از پوسته پوسته شدن و یا خراب شدن این ورق ها جلوگیری می کند.

این ورق از خواص مکانیکی بسیار خوبی برخوردار است. از دیگر ویژگی این محصول به ریز ساختار پایدار آن می توان اشاره کرد.

از دیگر خواص مهم این نوع ورق استیل قابلیت جوشکاری این محصول است که با توجه به نوع آن و آلیاژ های به کار رفته در آن متفاوت می باشد که با توجه به نوع آن از روش های مختلف جوشکاری یا جوشکاری الکترود استفاده می شود.

از دیگر ویژگی مثبت این محصول دوستدار محیط زیست بودن آن است که این محصولات به صورت کامل و صد درصد قابل بازیافت می باشند.

سطح صاف و براق ورق های استیل از دیگر خواص این محصول است که به راحتی قابل تمیز کردن هستند.

ورق استیل نسوز
ورق استیل نسوز

خرید و فروش ورق استیل نسوز

ورق استیل نسوز جز یکی از پرکاربردترین ورق های استیل می باشد که کاربرد های متفاوتی از صنعت خودروسازی گرفته تا لوله کشی انتقال نفت و گاز برای پالایشگاه ها از این ورق ها استفاده می گردد. این ورق ها جز گران ترین ورق های استیل محسوب می شود و علت آن به میزان بالای استفاده از آلیاژ هایی همچون کربن و کروم است و به طور طبیعی هر چه میزان کروم که آلیاژی گران قیمت محسوب می شود بیشتر باشد به همان نسبت قیمت این ورق های استیل هم بیشتر خواهد شد.

برای خرید و فروش این محصول شرکت های فعال و مختلفی در بازار ایران وجود دارند که با وارد کردن این ورق ها از خارج از کشور آن را به راحتی در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می دهند.

قیمت این ورق ها با توجه به عوامل گفته شده یعنی میزان آلیاژ های به کار رفته در آن متفاوت می باشد اما علاوه بر این مورد عوامل دیگری در تعیین قیمت این ورق ها موثر می باشد. یکی از این عوامل نوسانات ارزی است که با توجه به این که این ورق ها کاملا وارداتی می باشند در داخل کشور تولید نمی شوند پس قیمت ارز در قیمت این ورق ها اثرگذار است. همچنین قیمت جهانی فلزاتی همچون آهن هم در تعیین قیمت این ورق ها بی تاثیر نخواهد بود.

عامل مهم دیگر که بر قیمت گذاری این ورق ها موثر است بستگی به کیفیت و ضخامت ورق های استیل دارد که معمولا هر چه کیفیت بهتر و ضخامت بیشتر باشد قیمت هم بالاتر خواهد رفت.

علاوه بر این با توجه به نوع برند و اینکه ساخت کدام شرکت و کشور می باشد قیمت آن هم متفاوت خواهد بود که هر چه برند معتبر تر و مشهور تر باشد قطعا قیمت آن هم بیشتر خواهد شد.

علاوه بر موارد گفته شده هزینه انبارداری و حمل و نقل و همچنین عرضه و تقاضا همگی عواملی هستند که بر قیمت ورق استیل نسوز تاثیرگذار هستند.

بنابراین قبل از اقدام برای خرید ورق استیل این محصولات بهتر است که با مطالعه و همچنین مشورت با متخصصان در این زمینه مشورت شود و همچنین قبل از خرید درباره قیمت آن ها استعلام گرفته شود تا با توجه به نوع نیاز و سلیقه خود بهترین انتخاب و خرید در این زمینه را داشت و خرید ما متناسب با بودجه خود و مقرون به صرفه باشد.

واردات و توزیع ورق استیل نسوز

همان طور که گفته شود ورق استیل نسوز در کشور ایران تولید نمی شوند و بیشتر این محصولات وارداتی می باشد و از کشورهای همسایه مثل چین، تایوان، کره جنوبی، اسپانیا، آفریقا جنوبی و… به بازار عرضه می گردد. قطعا بورس وتجارت ورق استیل نسوز جز یکی از مهم ترین مشاغل در زمینه خرید و فروش و همچنین واردات و توزیع ورق های استیل محسوب می شود.

بیشترین واردات این ورق ها مربوط به کشور چین و تایوان و… می باشد که جز مهم ترین ورق های استیل وارداتی هستند و کیفیت قابل قبولی دارند. این ورق ها بعد از ترخیص گمرک و انجام مراحل قانونی آن وارد بازار ایران می شوند و با توزیع این محصولات در بیشتر شهر های ایران به راحتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

امروزه با گسترش صنعت ساخت و تولید ورق استیل نسوز شرکت های بسیاری وارد این عرصه شده اند و این صنایع به یکی از بزرگترین و قدرتمندترین صنایع تبدیل شده است.

پس با رشد و گسترش این صنایع و وارد شدن بسیاری از آن ها در عرصه رقابت تولید این ورق ها با رشد و گسترش مواجه بوده است. بنابراین با توجه به این موضوع باید در انتخاب برند ورق های استیل نهایت دقت و مطالعه را داشت.

مهم ترین شرکت های تولید کننده مربوط به کارخانه tisco چین، posco کره جنوبی، yc و yls تایوان، acerinox اسپانیا و Columbus آفریقا جنوبی می باشند.

ورق استیل نگیر
Call Now Button