ورق استیل 308

جدول قیمت ورق استیل 308

جدول عناصر ورق استیل 308

ورق استیل 308؛ آلیاژ نیکل و کروم

ورق های استیل آلیاژ های مختلفی از فلزات متفاوت هستند. این آلیاژ ها در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. انواع ورق های استیل از جمله ورق های استیل 306، 308، 309، 310 و … می توانند کاربرد های متفاوتی داشته باشند. در این مقاله ما قصد داریم در مورد ورق استیل 308 توضیحاتی ارائه دهیم. این ورق استیل به عنوان یکی از فولاد های ضد زنگ شناخته می شوند.

این فولاد در شکل دادن به مواد مختلف در تولید محصولات چدنی استفاده می شود. این استیل ضد زنگ دارای مقادیر بالایی از کروم و نیکل است که می توانند خاصیت ضد زنگ بودن آن را چند برابر کنند. این ورق استیل از سری ورق های استیل 300 است که به عنوان استنلس استیل شناخته می شود. در کشور ما به صورت مختصر به این آلیاژ ها، همان استیل گفته می شود. استیل 308 از کروم، نیکل، منگنز، سیلیسیم و مقدار بسیار کمتری گوگرد و فسفر تولید شده است.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید ورق استیل با آزدن تماس بگیرید .

ورق استیل 308
ورق استیل 308

گفته شد استیل 308 به میزان زیادی در برابر خوردگی از خود مقاومت نشان می دهد. مقاومت بالای این استیل به دلیل مقدار بالای کروم به کار رفته در آن است. اگر بخواهیم در مورد کاربرد استیل 308 توضیحاتی ارائه دهیم باید گفت که این استیل در جوشکاری به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق استیل به عنوان الکترود جوشکاری کاربرد بسیاری دارد. البته این استیل در جوشکاری ورق های استیل 304 به کار گرفته می شود. در پاراگراف بعدی به صورت کامل تری در مورد کاربرد و مصارف ورق های استیل 308 توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

کاربرد های ورق استیل 308

ورق های استیل 308 در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق در صنعت جوشکاری به عنوان فیلر استفاده می شود. این ورق ها، به عنوان الکترود و فیلر هایی برای جوشکاری ورق های استیل 304 مورد استفاده قرار می گیرند. در تجهیزات به کار رفته در کارخانه های شیمیایی و البته مخازن شیمیایی نیز این استیل مورد استفاده قرار می گیرد. استیل 308 در تولید و ساخت سیم های جوش نیز کاربرد گسترده ای دارد. الکترود استیل 308 به صورت گسترده ای در صنایع ساختمان سازی نیز استفاده می شود.

در هر صنعتی که از استنلس استیل بتوان استفاده کرد، استیل 308 می تواند کاربرد های فراوانی داشته باشد. در صنایع غذایی نیز این استیل در خط تولید می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اگر کمی با دقت به بسته بندی های مواد غذایی دقت کنید، این موارد استفاده را خواهید دید.

الکترود های 308 انواع مختلفی دارند. الکترود 308 هیچ گونه پاششی ندارد. این الکترود می تواند در برابر حرارت و خوردگی عملکردی مناسب داشته باشد. الکترود های استیل 308 می توانند به صورت گسترده ای در صنایع غذایی، شیمیایی و البته ساختمانی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. عملکرد عالی این استیل ها باعث شده است که در صنایع مختلف استفاده های بسیاری داشته باشند. تمامی این ویژگی ها و خصوصیات در مورد استیل 308 می تواند بر روی قیمت آن تاثیر داشته باشد. البته فراموش نکنید که بیشترین تاثیر را بر روی قیمت استیل 308، قیمت روز نیکل و کروم دارد.

نکات مهم دیگر در مورد استیل 308

گفته شد که گسترده ترین استفاده استیل 308 در جوشکاری برای صنایع مختلف است که به صورت الکترود های جوشکاری به فروش می رسند. در نظر داشته باشید برای جوشکاری استیل های 304 که از این استیل ها استفاده می شود، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

در هنگام جوشکاری با استیل های 308 سعی کنید که طول قوس را کوتاه کنید.

تا حد امکان برای جوشکاری جریان مورد نیاز را پایین بیاورید.

جوشکاری که با این الکترود ها انجام می دهید را با قوس بسیار نرم و البته پایدار انجام دهید.

سعی کنید که ظاهر جوش بسیار تمیز و یکنواخت باشد. البته از مزایای جوشکاری با استیل 308 می توان این مورد را نام برد که اگر با دقت انجام شود، نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود.

شرایط محیطی که این استیل ها را در آن نگهداری می کنید به صورتی است که رطوبت آن از 60 درصد تجاوز نکند و بهترین دما برای مراقبت از این استیل ها 18 درجه سانتیگراد است.

ورق استیل 410
ورق استیل 410

در حالت کلی می توان گفت در هر صنعتی که نیاز به جوشکاری وجود دارد، این ورق های استیل می توانند به کار گرفته شوند. الکترود های استیل 308 که برای ساخت آن ها از استیل 308 استفاده می کنند، در اتصال اجزای شیر آلات، تلمبه، سانتریفیوژ و مخازن تحت فشار از این استیل استفاده می کنند. صنایع مختلفی از این استیل برای استفاده در جوشکاری استفاده می کنند. الکترود های 308 در جوشکاری صنایع مختلف می توانند نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته باشند. استیل 308 بیشترین نقش را در صنعت جوشکاری دارد.

قیمت استیل 308 به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ورق استیل 308 به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حالت کلی به دلیل اینکه این استیل از آلیاژ عناصری مانند نیکل و کروم تولید شده است و میزان این دو عنصر بسیار بیشتر است، در نتیجه قیمت استیل 308 تا حد بسیاری به قیمت نیکل و کروم بستگی دارد. در نظر داشته باشید که این آلیاژ وارداتی است و به همین دلیل به صورت روزانه، قیمت این استیل متفاوت است. نوسان های بازار ارزی تاثیر مستقیمی بر روی قیمت این استیل دارند. شما می توانید قیمت استیل 308 را با توجه به بازار ارز پیش بینی کنید.

گفته شد که استفاده گسترده این استیل، برای جوشکاری فولاد های 304 است. این فولاد ضد زنگ است و همین موضوع نیز بر روی قیمت آن نیز تاثیر بسیاری دارد. رایج ترین فولاد برای جوشکاری استیل های 304، همین استیل های 308 است که می توانند در برابر خوردگی و حرارت عملکرد خوبی داشته باشند.

Call Now Button