ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر در واقع به ورق هایی گفته می شود که خاصیت مغناطیسی داشته است و توسط آهن ربا جذب می شود که پایه اصلی این ورق آهن است و مقداری کروم را هم در آن وجود دارد که مقدار به کار رفته کروم باعث تفاوت بین دو ورق استیل بگیر و نگیر می شود و کاملا بستگی به درصد استفاده شده از آن در این ورق ها دارد. این ورق علاوه بر خاصیت مغناطیسی ضد زنگ زدگی است و در برابر رطوبت هوا دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی گردد.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید انواع ورق استیل با آزدن تماس بگیرید .

ورق استیل بگیر
ورق استیل بگیر

انواع ورق استیل بگیر و کاربرد آن

این نوع ورق خود در انواع و مدل های مختلفی وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع آن از کاربرد های متفاوتی برخوردار هستند.

ورق های استیل بگیر را می توان در سه گروه تقسیم کرد که عبارت است از:

ورق های استیل 430، ورق های استیل 410 و ورق های استیل 420 که هر کدام با توجه به مشخصات و ویژگی هایی که دارند در صنایع مختلف مثل تولید برخی از قطعات خودرو، وسایل فلزی غذا خوری و وسایل آشپزخانه، دکل های نفتی و… کاربرد دارند که در ادامه به بررسی کاربرد هر کدام و همچنین ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت.

ورق استیل 430

ورق استیل 430 یکی از انواع ورق استیل بگیر است که جز فولاد های ضدزنگ می باشد و مقدار زیادی کروم در آن به کار رفته شده است. این ورق در گروه استیل فریتی جای می گیرد و جز یکی از پرکاربرد ترین ورق ها به دلیل مقاومت این ورق در برابر هر گونه خوردگی یا پوسیدگی و همچنین خاصیت انعطاف پذیری و شکل پذیر بودن آن است که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. علاوه بر این از این ورق در صنایع شیمیایی به دلیل مقاومت بالا آن در برابر اسید نیتریک استفاده می شود.

ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر در واقع به ورق هایی گفته می شود که خاصیت مغناطیسی داشته است و توسط آهن ربا جذب می شود که پایه اصلی این ورق آهن است و مقداری کروم را هم در آن وجود دارد که مقدار به کار رفته کروم باعث تفاوت بین دو ورق استیل بگیر و نگیر می شود و کاملا بستگی به درصد استفاده شده از آن در این ورق ها دارد. این ورق علاوه بر خاصیت مغناطیسی ضد زنگ زدگی است و در برابر رطوبت هوا دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی گردد.

شما می توانید جهت استعلام قیمت و خرید انواع ورق استیل با آزدن تماس بگیرید .

ورق استیل بگیر
ورق استیل بگیر

از دیگر ویژگی های ورق استیل 430 علاوه بر مقاومتش در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی باید گفت در برابر اسید های آلی هم مقاومت خوبی دارند. همچنین این ورق ها قابلیت تحمل حرارت و دمای بالا در برابر اکسیداسیون تا دمای 870 درجه سانتی گراد در استفاده متناوب را دارا است و برای استفاده مدام تا دمای 815 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.

این استیل در دمای محیط و اتاق تمایل به شکنندگی دارد که این موضوع را را می توان با بازپخت حل نمود.

در مورد کاربرد این ورق باید بگوییم در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی این ورق مورد استفاده قرار می گیرد و برای ساخت واشر های کششی، پانل های کابینت، یخچال و فریزر، ساخت اتصال دهنده ها، ساخت سیم های برق و خودرو، در ساخت آستر دودکش ها و حلقه های اجاق گاز و… کاربرد دارد.

ورق استیل 420

نوع دیگر ورق استیل 420 می باشد که مقدار استفاده شده از کربن در آن بالا می باشد و حدود 12 درصد کروم در آن به کار رفته است. این ورق ضد زنگ با استفاده از حرارت سخت و محکم می شود و مقاومتی بسیار بالا دارد.

درباره ویژگی های این ورق باید گفت مقاومت بالایی در برابر آب، هوا، اسیدهای خفیف و مواد قلیایی و به طور کلی در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد اما در برابر دیگر ورق های استیل بگیر به دلیل مقدار کمتر کروم استفاده شده در آن مقاومت کمتری دارد. اما از آنجایی که در برابر مواد غذایی مقاومت خوبی دارد از آن برای ساخت محصولات آشپزخانه مانند کارد و چنگال و قاشق استفاده می شود. ورق استیل 420 تحمل دمای 650 درجه سانتی گراد را دارا است و در برابر پوسته شدن در این دما مقاوم است.

کاربرد این ورق بیشتر برای ساخت تیغه های برشی، دریچه های سوزنی، کارد و چنگال، تجهیزات جراحی و… است.

ورق استیل 410

ورق استیل 410 یکی دیگر از ورق استیل بگیر است که در برابر بخار، مواد غذایی، گاز های گرم، اسید های خفیف، مواد قلیایی، هوای خشک و آب شیرین کاملا مقاوم می باشد.

این ورق از طریق فرایند سخت شدن در برابر خوردگی و پوسیدگی و همچنین حرارت و گرما مقاومت خوبی را به دست می آورد که می تواند دمایی در حدود 650 درجه سانتی گراد را تحمل نماید ولی در دمای 400 تا 580 درجه سانتی گراد مقداری از خواص مکانیکی خود را از دست می دهد.

از کاربرد های این ورق می توان به ساخت سازه های نفتی، ساخت پمپ و شیرآلات، بولت و پیچ، ساخت توربین های گازی و… اشاره کرد.

خرید و فروش ورق استیل بگیر

برای خرید این ورق ها بهتر است قبل از خرید با انواع آن آشنا شد و اطلاعاتی در مورد کاربرد آن ها به دست آورد تا بتوان خریدی راحت و متناسب با نیاز و سلیقه خود خریداری نمود. قیمت هر یک از ورق استیل بگیر با توجه به نوع آن و ضخامتش و مقدار آلیاژ به کار رفته در آن متفاوت می باشد.

همچنین علاوه بر این با توجه به این که این ورق ها بیشتر وارداتی می باشد قیمت آن هم کاملا بستگی به قیمت ارز دارد و با توجه به نوسانات ارزی قیمت آن هم دچار نوسان می شود و تحت تاثیر آن قرار می گیرد. بنابراین قیمت این ورق ها به صورت روزانه و با توجه به قیمت آهن و کروم و… در حال تغییر است. پس قبل از خرید بهتر است که در این زمینه با مشاوران مربوط مشورت کرده و قیمت نهایی آن را در همان روز مورد بررسی قرار داد.

یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین ورق ها و در عین حال ارزان ترین ورق ها مربوط به این نوع ورق و ورق استیل بگیر 430 است که جز پر خریدترین آن می باشد. بنابراین در مورد قیمت این محصولات باید گفت که نسبت به دیگر ورق ها یعنی ورق استیل نگیر از قیمت کمتری برخوردار است و طبق قیمت مناسب آن مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.

ورق استیل بگیر
ورق استیل بگیر

توزیع و واردات ورق استیل بگیر

این ورق ها از آنجایی که در داخل تولید نمی شوند و بیشتر از کشورهایی مثل چین، تایوان، کره جنوبی، امارات و هند به کشور عرضه می شود. بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه وجود دارند که این محصولات را از این کشور ها بعد از انجام کار های ترخیص از مرز به بازار ایران وارد می نمایند و به راحتی در اختیار مشتریان قرار می دهند. مشتریان به آسانی چه به صورت خرده فروشی و چه به صورت کلی می توانند که ورق استیل بگیر را تهیه فرمایند.

برای ترخیص این ورق ها از گمرک نیاز به مجوز استاندارد اجباری است که ممکن است فرآیند ترخیص آن را از گمرک طولانی کند. علاوه بر این هر نوع کالایی که وارد کشور می شود باید مجوز عدم ساخت آن محصول گرفته شود و از آنجایی که این ورق در کشور تولید نمی شوند مجوز عدم ساخت آن طی سه روز کاری انجام می شود.

از مهم ترین تولید کنندگان و وارد کنندگان این ورق ها می توان به شرکت تیسکو چین، وایسی تایوان، یسکو تایوان، تسکو استیل کره جنوبی، ویراج هند، پوسکو کره اشاره کرد.

مزایا و معایب ورق استیل بگیر

مزایا :

از مزایای ورق استیل بگیر می توان به مقاومت آن در برابر اکسیداسیون آن اشاره کرد که به راحتی در برابر عواملی چون آب و هوا و رطوبت و… دچار زنگ زدگی نمی شود.

از آنجایی که این محصول در برابر رطوبت و زنگ زدگی و همچنین مواد غذایی مقاوم است یک ماده مناسب برای استفاده در آشپزخانه است و برای تولید کارد و چنگال و دیگر وسایل مربوط به آشپزخانه بسیار مناسب است.

همچنین مقاومت آن در برابر حرارت باعث شده شده است در بسیاری از صنایع از این ورق ها استفاده شود.

از دیگر مزایای این ورق ها استیل بگیر این است که در برابر بسیاری از مواد قلیایی و اسید ها مقاومت بالایی دارند و می توان از آن ها برای بسیاری از صنایع شیمیایی بهره برد.

از دیگر مزایا زیبایی و راحتی تمیز کردن آن است که برای تمیز کردن می توان آن را با کمی آب و صابون و پارچه ای مناسب به راحتی تمیز کرد. همچنین برای از بین رفتن اثر انگشت و یا هر لکه ای از یک حوله ی خیس و یا با استفاده از محصولات تمیز کننده مخصوص ورق های استیل آن را تمیز کرد.

معایب :

اما علاوه بر تمام مزایا و ویژگی های مثبتی که این ورق ها دارند می توان گفت که این ورق استیل بگیر دارای معایبی هم هستند از جمله معایب آن می توان به نوسانات قیمتی آن اشاره کرد و از آنجایی که این ورق ها از دیگر کشور های خارجی به ایران وارد می شود و کشور ما در این زمینه تولیداتی ندارد پس همواره قیمت آن دچار نوسان است و همواره در حال تغییر میباشد.

نقطه ذوب بالای این ورق ها باعث می شود که امر جوشکاری با مشکلاتی مواجه شود و این خود یکی از معایب ورق های استیل محسوب می شود.

همچنین از آنجایی که تولید این محصولات کار دشواری می باشد و برای تولید آن اغلب با مشکلاتی مواجه می شوند پس در نتیجه قیمت آن دچار نوسانات شدید می گردد.

نکته منفی دیگر این ورق استیل بگیر این است که به راحتی گرد و غبار می گیرند هر چند که تمیز کردن آن کار دشواری نمی باشد ولی مدام باید آن را تمیز کرد.

ورق استیل بگیر
Call Now Button