ورق استیل 304

جدول قیمت ورق استیل 304

جدول عناصر ورق استیل 304

معرفی ویژگی‌های ورق استیل ۳۰۴

همانطور که می‌دانید به فولاد ضد زنگ استیل می‌گویند که معمولا استیل‌ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. درباره ویژگی‌ها و کاربرد ورق استیل ۳۰۴ چه می‌دانید؟ فولاد ضد زنگ یا همان استیل در گریدهای متفاوتی تولید می‌شود که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. یکی از این گریدها، استیل ۳۰۴ است. ما در این مقاله به بررسی این ورق استیل و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

ورق استیل  ۳۰۴ چیست؟

ورق استیل ۳۰۴ یکی از پر کاربردترین و همچنین معروف‌ترین فولاد ضد زنگ می‌باشد. این آلیاژ در دو نوع کم کربن و پر کربن در بازار وجود دارد. نوع کم کربن با نماد ۳۰۴L و نوع پر کربن با ۳۰۴H شناخته می‌شوند. همچنین این ورق استیل در سه نوع براق، مات و خشدار پاسخگوی نیازهای مشتریان است.

ورق استیل ۳۰۴ براق:

این ورق استیل بسیار پر طرفدار و پر مصرف می‌باشد. این ورق‌ها از طریق پولیش کاری براق و درخشان می‌شوند و در مواقعی که ظاهر کار اهمیت دارد استفاده می‌شوند.

ورق استیل ۳۰۴ خشدار:

بر روی این ورق‌ها خطوطی در جهت‌های مختلف وجود دارد که به دلیل شیارهای موجود آلودگی را نشان نمی‌دهد. این ورق در ساخت جواهرات کاربرد دارد.

ورق استیل مات:

این ورق استحکام بسیار بالایی دارد و در برابر خوردگی نیز مقاوم است اما به دلیل ظاهر ماتی که دارد بیشتر در مصارفی کاربرد دارد که ظاهر چندان حائز اهمیت نباشد.

ورق استیل 304
ورق استیل 304

ویژگی‌های بارز ورق استیل ۳۰۴

همانطور که گفته شد این ورق به واسطه‌ی مزایای بی‌شماری که دارد بسیار پر کاربرد می‌باشد. ورق استیل ۳۰۴ انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و جوشکاری آن آسان و بدون آسیب است. در ادامه برخی از ویژگی‌های بارز این ورق را مشاهده می‌کنید.

۱. مقاومت در برابر خوردگی:

این ورق در محیط‌های خورنده عکس العمل مثبتی از خود نشان می‌دهد و به همین دلیل در صنایع مختلفی کاربرد دارد. اما لازم است بدانید که این ورق در دمای بسیار بالا ممکن است دچار خوردگی تنشی شود و همچنین در محیط‌های کلریدی خطر خوردگی این فلز را تهدید می‌کند.

۲. مقاومت در برابر حرارت:

ورق نام برده شده می‌تواند در سیستم‌های متناوب حدود ۹۲۵ درجه سانتیگراد و تا ۸۷۰ درجه سانتیگراد در برابر اکسیداسیون را تحمل کند. استیل ۳۰۴ در مصارف ساختمانی و در مصارفی که محدوده دما بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد باشد، کاربرد دارد.

۳. خاصیت مغناطیسی:

ورق‌های استیل به طور کلی در دو دسته قرار می‌گیرند که دسته اول به آهنربا جذب می‌شوند ولی دسته دوم اینگونه نیستند. جالب است بدانید که ورق استیل ۳۰۴ از نوع دوم است و به آهن ربا جذب نمی‌شود.

۴. قابلیت جوشکاری:

از دیگر مزایای این ورق این است که قابلیت جوشکاری با همه‌ی روش‌ها را دارد و برای جوشکاری نیازی به فلز پر کننده نیست. برای جوشکاری ورق استیل ۳۰۴، الکترودهای استیل ۳۰۸ پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر جوشکاری عمیق لازم باشد ولی امکان پیاده سازی عملیات حرارتی وجود نداشته باشد می‌توان از استیل ۳۲۱ به جای ۳۰۴ استفاده کرد.

استیل ۳۰۴ در چه مصارفی کاربرد دارد؟

این استیل در ساخت وسایل آشپزخانه نظیر قاشق و چنگال کاربرد زیادی دارد. دلیل این کاربرد گسترده قابلیت تمیزکاری این فلز و همچنین مقاومت در  برابر ترکیبات اسیدی می‌باشد. یکی دیگر از کاربردهای این ورق در ساخت سینک ظرفشویی، مخازن انتقال مواد شیمیایی و مبدل‌های حرارتی می‌باشد.

جالب است بدانید که این فلز علاوه بر مزایایی که دارد در برخی از مصارف ممکن است عملکرد مطلوبی نداشته باشد. به عنوان مثال این فولاد در مناطق شور حساسیت خاصی از خود نشان می‌دهد و بهتر است در این مناطق از استیل ۳۱۶ استفاده کرد.

راهنمای خرید استیل ۳۰۴

همانطور که گفته شد قبل از خرید ورق استیل لازم است که درباره گریدهای مختلف و مزایای هر یک از آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنیم. اگر قصد خرید ورق استیل ۳۰۴ و یا گریدهای دیگر را دارید می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده و از طریق شرکت آزدن اقدام به خرید اینترنتی آن کنید.

ورق استیل 304
Call Now Button