ریخته گری آلیاژ فولادی و مراحل آن

ریخته گری آلیاژ فولادی

آشنایی با فرایند ریخته گری آلیاژ فولادی و مراحل آن

ریخته گری آلیاژ فولادی یک فرآیند تولیدی است که در آن فلز مذاب در قالب های فولادی ریخته یا فشرده می شود. قالب ها که عموما قالب های ریخته گری نامیده می شوند، با استفاده از متریالی کاملا مرغوب تولید شده اند و به طور خاص برای هر پروژه طراحی می شوند.

دقت و توجهی که در این فرایند به کار گرفته می شود، موجبات ایجاد محصولاتی با کیفیت را فراهم می کند. فلزات یا آلیاژها با استفاده از ملاقه ریخته‌گری یا مستقیماً برای وارد کردن به قالب در کوره ذوب شده و با کیفیت مورد نیاز آماده می‌شوند. وقتی فلز سرد شد، قالب را خارج می کنند و در صورت نیاز، مواد را از قالب جدا می کنند تا بعداً قطعه را تمیز کرده و به سایر بخش ها منتقل کنند.

ریخته گری آلیاژ فولادی

پس از این که قطعه مورد نظر خود را از قالب جدا کردید، ابتدا باید بخش های مختلف آن را از منظر یکدستی و یکپارچگی، بررسی کنید. در صورت عدم ناهماهنگی در سطح قطعه، آن را توسط ابزار و وسایل مرتبط، پردازش کرده و صیقل می دهند تا قابل استفاده شود.

در صورتی که هرکدام از این مراحل، به درستی رعایت شوند، محصول نهایی مرغوبی تولید می شود. از آن جایی که آزدن، طی سال های گذشته، تمامی روش های اصولی و تکنیک های خاص و منحصر به فرد خود را به کار گرفته است، امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین فعالان در حوزه تولید محصولات فلزی و از ابتدائی ترین صنعتگران در زمینه ریخته گری آلیاژ فولادی به شمار می رود.

مزایای ریخته گری آلیاژ فولادی

ریخته گری فولاد می تواند مزایای قابل توجهی در سایر فرآیند های تولید داشته باشد که اغلب منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می شود. از آن جایی که ساخت قالب با توجه به نیاز صنعت مورد نظر انجام می گیرد، می توان اشکال گوناگونی از قطعه ریخته گری را تولید نمود. در واقع استفاده از قالب، تعیین کننده شکل نهایی ریخته گری آلیاژ فولادی است.

مزایای دیگر ریخته گری آلیاژ فولادی عبارتند از:

  • هزینه ای مناسب تر نسبت به سایر روش ها
  • قدرت تحمل بالا در برابر فشار
  • مراحل تولید کوتاه و راحت
  • زمان چرخه تولید سریع
  • کاهش مواد زائد
  • نهایتا، تولید محصولی پر کاربرد

قالب ریخته گری معمولا با کیفیت ویژه ای طراحی می شود. این قالب ها به گونه ای طراحی شده است که کارآمد باشد و عملیات ثانویه را کاهش دهد و به کاهش هزینه ها کمک کند.

سایر مزایای قالب های ریخته گری معمولی عبارتند از:

  • قالب ها به گونه ای طراحی شده اند که حجم بالایی از تولید را انجام دهند
  • با توجه به اینکه از باکیفیت ترین مواد اولیه ساخته شده اند، بنابراین عمر مفید بالایی دارند.

صنعت ریخته گری، از مهم ترین صنایع کشوری به شمار می رود و به جرات می توان گفت بدون وجود قطعات حاصل از این صنعت، بسیاری از فعالیت های صنعتی در بخش های مختلف مختل می شوند. از این قطعات در صنایعی مانند ساخت راه آهن، ماشین و آلات صنعتی، تهیه و تولید توربین ها و … استفاده می شود.

ریخته گری آلیاژ فولادی

ارائه خدمات ریخته گری

ریخته‌گری فرآیندی برای ساخت قطعات معمولاً فلزی است که شامل ذوب کردن یک ماده و وارد کردن آن به داخل حفره‌ای به نام قالب می‌باشد. فلز مورد نظر در داخل قالب و تحت دمای معین جامد می‌شود و به این ترتیب قطعه مورد نیاز به دست می‌آید. فرایند های تولیدی بسیاری، به محصولات فلزی که از طریق ریخته گری آلیاژ فولادی تهیه و تولید شده اند، نیازمند هستند.

 مسلم است که برای تهیه این محصولات، ابتدا باید نوع نیاز خود را به خوبی بشناسیم و سپس برحسب نوع احتیاج خود، در بازارهای صنعتی به جستجوی محصول مورد نظر بپردازیم. از آن جایی که آزدن، جزو تولید کنندگان پیش رو در زمینه فروش قطعات ریخته گری آلیاژ فولادی به حساب می رود، می توانید محصول خود را از آن تهیه کنید.

فروش این محصولات، به روش های گوناگونی انجام می گیرد اما روشی که بازرگانی آزدن، طی آن اقدام به فروش قطعات ریخته گری کرده است، روش فروش اینترنتی می باشد. در این روش، ابتدا خریدار از طریق تماس تلفنی و ارتباط با مشاور، اطلاعات مورد نظر خود را به دست می آورد. سپس به صورت کاملا تضمین شده ای، قیمت محصول را پرداخت کرده و آن را برای مصارف صنعتی خود تهیه می کند.

Call Now Button