ریخته گری داکتیل

ریخته گری داکتیل

بررسی مزایای ریخته گری داکتیل

تا سال ها، بشریت گذشته نتوانسته بود به وجود فلزات دست پیدا کند اما پس از اکتشاف فلزات و عناصر گوناگون، انجام فرایندهای مختلف بر روی این محصولات افزایش روز افزونی به خود گرفت و بشر، توانست به فناوری های پیشرفته ای در خصوص ریخته گری داکتیل دست پیدا کند.

ریخته گری داکتیل فرایندی است که طی آن قطعه هایی با اشکال پیچیده تولید می شوند و در واقع هدف اصلی از انجام فرایند ریخته گری داکتیل، تولید قطعاتی با شکل های مختلف و گوناگون است.

ریخته گری داکتیل

مزیت های بی شماری که این فرایند صنعتی با خود به دنبال می آورد، به چند مورد ساده محدود نمی شود، بلکه شامل موارد متعددی می گردد؛ از جمله در صورت اجرای هرچه صحیح این فرایند، نیازی به خرید قطعات حاصل از ریخته گری از سایر کشور ها نیست بلکه می توان با به کارگیری نیروهای متخصص داخلی و ابزارآلات پیشرفته، دست نیاز از واردات این محصول قطع کرد و به صورت داخلی، آن را تولید نمود.

مجموعه های پیشرفته ای مانند آزدن، به طور گسترده در این حوزه فعالیت دارند. آزدن با وجود سال ها سابقه و تخصص، با کمک فناوری پیشرفته و با رعایت اصول استانداردی، به تولید این محصولات می پردازد. در نتیجه رعایت تمام اصول کاربردی، امروزه محصولاتی با کیفیت بالا به بازار عرضه می شوند.

فرایند ریخته گری داکتیل

فرایند های گوناگونی برای ریخته گری داکتیل به کار می روند. دقت کنید که هر کدام از این فرایند ها، بسته به نوع قطعات مورد نیاز، متفاوت خواهد بود و به دنبال آن، تجهیزات و لوازم گوناگونی را می طلبد. روند عملیات در یک ریخته گری داکتیل معمولی به صورت زیر نشان داده شده است.

ذوب و ریختن فلز

در اولین مرحله، ابتدا باید عنصر مورد نیاز ذوب شده و به حالت مذاب در آورده شود تا بتوان آن را وارد قالب کرد و به وسیله آن، شکل دلخواه و مورد نظر را ایجاد نمود.

قالب سازی

در مرحله بعدی، باید قالبی مناسب برای قرار گیری فلز ذوب شده مورد نظر ساخته شود. طی این فرایند، قالب ریخته گری، اندکی از اندازه قطعه بزرگ تر ساخته می شود تا فلز، به خوبی مطابق با اندازه استاندارد تولید شود.

ریخته گری داکتیل

خروج قطعه از قالب

پس از این که قطعه مورد نظر ساخته شد، نیاز است که آن را از قالب خارج کنید و در صورت عدم صاف بودن سطح آن، به کمک تجهیزات و سنباده های مختلف، سطح آن را  صیقل داده و صاف و یکدست کنید.

پس از انجام تمامی این مراحل، قطعاتی با مقاومت و استحکام بالا تولید می شوند. هدف اصلی از اجرای این روش ها، تولید محصولاتی است که در فرایند های صنعتی مختلف بیش ترین میزان مقاومت را از خود نشان دهند. نقش پر رنگ این اجزاء را به خوبی می توانیم در صنایع گوناگون مشاهده کنیم. صنایع برقی، صنایع تولید خودرو، صنایع دریایی و …. همواره برای راهبرد هرچه بهتر فعالیت های خود، به این قطعات نیاز پیدا می کنند.

شرکت خدمات صنعتی آزدن

شرکت خدمات صنعتی آزدن، ارائه دهنده انواع مناسبی از قطعات ریخته گری داکتیل ، ریخته گری آلیاژ برنج ، ریخته گری آلیاژ فولادی و … می باشد و به محوری ترین موضوع، یعنی کیفیت بیش از سایر عوامل توجه دارد. طی سال های اخیر، مشتریان بیش تری با توجه به قیمت، کیفیت و نحوه خرید، قطعه صنعتی مورد نیاز خود را تهیه و خریداری می نمایند.

آزدن این سه نکته را اساس فروش خود قرار داده است؛ بر همین اساس، شما می توانید در این مجموعه پیشرفته و مشهور، با توجه به میزان قیمت پرداختی، کیفیت کالای خود را تعیین کنید. البته همان طور که اشاره شد، این مرکز کیفیت را الگوی برتر خود قرار داده است و بنابراین تفسیر، حتی محصولات ارزان قیمتی که ارائه می دهد نیز مرغوبیت  بسیار بالایی دارند.

در خصوص نحوه فروش قطعات داکتیل، باید گفت که با توجه به نوع فروش اینترنتی این محصول، کافی است نوع دلخواه آن را انتخاب کنید، سپس با مشاوران مجموعه تماس حاصل نمایید. پس از بحث و گفتگو در خصوص نکات مربوط به محصول، آن را در زمانی بسیار کوتاه، به صورت اینترنتی تحویل بگیرید. همچنین باید گفت که طراحی هر کدام از قطعات، مطابق با نیاز مشتریان انجام می گیرد. در واقع خریداران می توانند به ثبت سفارش خود بپردازند و محصولی مشابه با آنچه سفارش داده اند، دریافت نمایند.

Call Now Button