قیمت ورق استیل به چه عواملی بستگی دارد

قیمت ورق استیل

 

 

 

 

ورق استیل چیست؟

ورق های استیل از جمله ورق هایی هستند که پایه آن آهن است. البته ورق های استیل آلیاژ های متفاوت دیگری دارند. ورق استیل از مقاطع فلزی است. در ترکیب این ورق ها کمتر از 2 درصد کربن وجود دارد. در نظر داشته باشید که هر چه میزان کربن در آلیاژ های استیل بیشتر شود، مقاومت و استحکام آن افزایش می یابد. زمانی که کربن افزایش می یابد، میزان شکل پذیری آن کاهش پیدا می کند. ورق های استیل در دو شکل و ابعاد مربع یا مستطیل تولید می شوند. قیمت ورق استیل در انواع مختلف آن متفاوت است.

ورق های استیل از هزاران محصول فولادی است که آلیاژ های متفاوتی دارد. در صنایع مختلف ورق های استیل کاربرد های متنوعی دارند. این ورق ها استفاده های گسترده ای در صنایع ساختمان سازی دارند. البته باید گفت ورق های استیل در صنایع مختلفی مانند تولید کاغذ، تولید مواد شیمیایی، تولید و ساخت سیمان و … کاربرد دارند.

قیمت ورق استیل

در حالت کلی می توان گفت ورق های استیل یکی از پر کاربرد ترین های این صنعت محسوب می شوند. در ترکیب این ورق ها می توان گفت بیشتر سطح ورق های استیل آهن است و به مقدار یک دوم آن را کربن تشکیل داده است. ورق های استیل دارای خواص و ویژگی های بسیاری است که موجب شده است این ورق ها بسیار پر کاربرد باشند. در پاراگراف بعدی در مورد ویژگی های ورق های استیل توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

مشخصات ورق های استیل

در پاراگراف قبلی گفته شد که ورق های استیل جزء پرکاربردترین محصولات در صنایع مختلف هستند. قیمت ورق استیل در موارد مختلف به ویژگی های آن بستگی دارد. از مشخصات ورق استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورق های استیل دارای ظاهری زیبا هستند و می توانند در دکوراسیون ها استفاده شوند.
  • انواع ورق استیل در برابر حرارت و دما مقاومت بالایی دارند. البته در ورق های استیل مختلف، میزان مقاومت پذیری به حرارت بسیار متفاوت است.
  • ورق های استیل دارای خواص ضد خوردگی و ضد زنگ هستند.
  • انواع ورق های استیل در مقابل خوردگی مقاومت های مختلفی دارند.
  • ورق های استیل دارای عمر طولانی هستند. این ورق ها می توانند عمر مفید داشته باشند.

در انواع ورق استیل امکان جوشکاری بر روی آن ها وجود دارد.

گفته شد که ورق های استیل می توانند به راحتی بازیافت شوند. این ورق ها می توانند به راحتی در محیط زیست تجزیه شوند. می توان گفت تقریبا بیشتر از 70 درصد از این ورق های استیل در صنعت فلزی بازیافت می شوند. این نکته در زمینه صنعت فلزات و فولاد می تواند کاربرد بسیار بالایی داشته باشد. ورق های استیل در صنایع مختلفی کاربرد دارند که در پاراگراف بعدی در مورد این کاربرد ها توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

قیمت ورق استیل

کاربرد های ورق استیل

گفته شد که ورق های استیل بیشتر در صنایع ساختمان سازی کاربرد دارند. در صنایع مختلف قیمت ورق استیل متفاوت است. اشاره شد که این محصول فلزی در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها در صنایع زیر کاربرد دارند:

  • ورق های استیل در صنعت تولید و ساخت سیمان مورد استفاده قرار می گیرند. در بسیاری از صنایع تولیدی نیز این ورق ها کاربرد های مختلفی دارند.
  • ورق های استیل در صنعت تولید کاغذ نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مواد شیمیایی امروزه یکی از تولید های مهم صنایع مختلف محسوب می شوند. در تولید این مواد از ورق های اتیلن کمک می گیرند.

در تولید مواد خوراکی مانند شکر و روغن نیز از انواع ورق استیل استفاده می کنند.

این موارد از جمله کاربرد هایی هستند که صنایع مختلف با آن ها سر و کار دارند و ممکن است ما با آن ها برخوردی نداشته باشیم. اما اگر به اطراف خود کمی دقیق تر نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این ورق ها در زندگی روزمره ما بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. از جمله کاربرد این ورق ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ساخت وسایل خانگی و آشپز خانه، ورق های استیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ورق های استیل در ساخت سقف ساختمان استفاده می شوند. البته در این صنعت در قسمت های دیگر نیز از ورق های استیل استفاده می شود.
  • بدنه سقف و درب آسانسور ها در مجتمع های تجاری و مسکونی این ورق ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • صنعت خودرو سازی نیز ورق های استیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و در ساخت و تولید بدنه خودرو ها و کامیون ها نیز این ورق ها استفاده می شود.
  • در صنعت کشتی سازی و هواپیما نیز از ورق های استیل بهره می گیرند.

عوامل موثر بر قیمت ورق استیل

ورق های استیل انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید ورق استیلی که در صنعت خودرو سازی استفاده می شود با ورق استیل به کار رفته در صنعت ساختمان سازی تفاوت هایی دارد.

قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل به عوامل بسیاری بستگی دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت ورق های استیل به عواملی مانند درصد آلیاژ ورق استیل بستگی دارد. موادی مانند مولیبدن، نیکل و کروم در این ورق ها مورد استفاده قرار می گیرند که میزان مورد استفاده این مواد بر روی قیمت آن ها تاثیر دارد.
  • ورق های استیل حجم های متفاوتی دارند. حجم ورق استیل از جمله مواردی است که بر روی قیمت نهایی و تمام شده آن موثر است.
  • اینکه یک ورق استیل در کدام قسمت مورد استفاده قرار می گیرد و در کدام صنعت کاربرد دارد نیز بر روی قیمت آن تاثیر بسیاری دارد.
  • ورق های استیل در ضخامت های مختلفی تولید می شوند. ضخامت ورق استیل تولیدی با قیمت آن رابطه مستقیمی دارد.

نکته دیگری که بر روی قیمت ورق استیل تاثیر گذار است اینکه برند ها و شرکت های تولیدی مختلف ممکن است قیمت های متفاوتی داشته باشند. این نکته را هنگام خرید ورق استیل مد نظر بگیرید.

گفته شد که ورق های استیل انواع مختلفی دارند از جمله می توان به ورق های استیل 304، 316، 309، 310 و … اشاره کرد. هر کدام از این آلیاژ های ورق استیل قیمت های متفاوتی دارند. در نظر بگیرید که حتی بگیر یا نگیر بودن نیز بر روی قیمت ورق استیل تاثیر دارد. بگیر یا نگیر بودن ورق های استیل به این معنی که این استیل ها جذب آهنربا می شوند یا خیر.

Call Now Button