ورق استیل فلزات رنگین زیبا و کاربردی

ورق استیل فلزات رنگین

ورق استیل فلزات رنگین در صنایع مختلف

ورق های استیل یکی از ابزاری هستند که امروزه بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های استیل از محصولات فولادی محسوب می شوند. در ساختار ورق های استیل کربن و کروم وجود دارد. آلیاژ کربن و کروم در برابر هوای مرطوب بسیار مقاوم و پایدار است. در این مقاله ما قصد داریم در مورد ورق استیل فلزات رنگین توضیحاتی ارائه دهیم.

این ورق های استیل نیز آلیاژ فلزات مختلفی هستند. ساختار ورق استیل فلزات رنگین به صورتی است که نسبتا سختی بالایی دارند. انواع ورق استیل فلزات رنگین در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت و استحکام دارند. این ورق ها در صنایع مختلف از جمله ساخت لوازم و وسایل آشپزخانه و خودرو سازی کاربرد دارند.

ورق استیل فلزات رنگین

یکی از ویژگی های مهم ورق های استیل بازیافت پذیر بودن آن است. ورق استیل فلزات رنگین می تواند توسط رنگ های مختلف رنگ آمیزی شود. ورق های استیل رنگی قیمت های متفاوتی دارند که فاکتور های بسیاری بر روی قیمت آن ها تاثیر دارد.

اگر کمی با توجه به اطراف خود نگاه کنید، متوجه می شوید ورق های استیل فلزات رنگین بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. ورق های استیل رنگی همانطور که گفته شد از وسایل آشپز خانه تا صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار گرفته اند. از قاشق و چنگال تا درب ماشین و کاپوت ماشین ها از این ورق ها استفاده می کنند.

ورق استیل فلزات رنگین چگونه تولید می شود؟

ورق های استیل فلزات گفته شد که از آلیاژ های مختلفی تولید می شوند. روش تولید ورق های استیل امروزه نسبت به سال های گذشته تغییرات بسیاری کرده است. در گذشته برای تولید ورق های استیل رنگی از روش های مختلفی استفاده می کردند.

از جمله این روش ها می توان به رنگ آمیزی صفحات فلزی توسط بخار فیزیکی اشاره کرد. فرآیند رنگ آمیزی توسط بخار فیزیکی در محفظه هایی بدون هوا و خلا انجام می شود. در این روش از گاز آرگون برای رنگ آمیزی ورق های استیل استفاده می شود.

رنگ آمیزی صفحات استیل فلزی باید به صورتی باشد که در پایان کار ورق استیل فلزی کاملا صاف و یکدست به نظر برسد. از مهمترین نکاتی که باید قبل از شروع رنگ آمیزی صفحات استیل به آن دقت کنید، اینکه صفحه استیل مد نظر را باید از هر آلودگی پاک کنید.

ورق استیل فلزات رنگین

برای این منظور می توانید قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی، سطح ورق های استیل فلزات را با محلول های شوینده تمیز کنید. هر گونه آلودگی بر روی سطح استیل می تواند کیفیت رنگ آمیزی را تحت تاثیر قرار دهد و مسلما نتیجه کار رضایت بخش نخواهد بود. با توجه به کیفیت نهایی، قیمت ورق های استیل فلزات رنگی با هم تفاوت خواهد داشت. در پاراگراف بعدی در مورد فاکتور های موثر بر روی قیمت نهایی ورق های استیل فلزات توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

عوامل موثر بر قیمت ورق استیل فلزات رنگین

عوامل زیادی بر روی قیمت ورق های استیل و البته ورق های استیل رنگی تاثیر دارد.

قیمت های مختلف ورق های استیل متاثر از عوامل مختلفی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
  • زمانی که ضخامت ورق های استیل افزایش پیدا کند، قیمت این ورق ها نیز به تبع آن افزایش می یابد. دلیل افزایش قیمت ورق های استیل با ضخامت بیشتر این است که در ساخت آن ها مواد اولیه بیشتری استفاده می شود.
  • از دیگر مواردی که بر روی قیمت ورق های استیل رنگی تاثیر دارد، اینکه استاندارد به کار گرفته شده برای تولید ورق های استیل متفاوت است. پروسه تولید ورق استیل فلزات رنگین بر روی قیمت نهایی تاثیر دارد.
  • برای رنگ آمیزی ورق های استیل فلزات رنگین، از رنگ هایی با جنس های اپوکسی، پلی یورتان، پلی استر و … استفاده می کنند. این رنگ ها قیمت های متفاوتی دارند که مسلما بر روی قیمت نهایی ورق های استیل تاثیر گذار خواهد بود. اگر این ورق ها نیاز به فرآیند خشک کردن داشته باشند، نیز قیمت ورق های استیل متفاوت خواهد بود.
  • گفته شد رنگ آمیزی ورق های استیل فلزات در زمان گذشته با امروز بسیار متفاوت است. روش هایی که در گذشته برای رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می گرفتند با روش های امروزی از نظر قیمت و هزینه نیز متفاوت هستند. روش های جدید رنگ آمیزی ورق های استیل فلزی ملزم هزینه بیشتری هستند.

از دیگر ورق های استیل رنگی، صفحات فلزی وارداتی هستند. هزینه حمل و نقل بر روی قیمت نهایی تاثیر دارد و مسلما این ورق های استیل از صفحات استیل داخلی از نظر قیمتی گران تر هستند.

انواع ورق استیل فلزات رنگین

ورق های استیل فلزات رنگین انواع مختلفی دارند و البته این گرید های متفاوت قیمت های متفاوتی نیز دارند. ورق استیل فلزات رنگین با ابعاد و ضخامت مختلفی به بازار عرضه می شود. این ورق های استیل از پرکاربردترین صفحات استیل محسوب می شوند که استفاده های مختلفی دارند. اگر بخواهیم این ورق ها را در سطوح مختلف طبقه بندی کنیم، باید گفت که ورق های استیل رنگی در گرید های متفاوتی برای کاربرد در صنایع مختلف تولید می شوند.

از جمله گرید ورق های استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ورق استیل 304

یکی از ورق های استیل پر کاربرد است. این استیل خاصیت مغناطیسی ندارد. برای جوشکاری بسیار مناسب است. از دیگر مزایای آن می توان به قابلیت فرم پذیری بالا اشاره کرد.

ورق استیل 316

این نوع ورق استیل استحکام بالایی دارد. این ورق های استیل در مقابل خوردگی مقاومت بالا و البته خاصیت ضد اسیدی نیز دارد.

ورق استیل 321

در ترکیب این ورق استیل از تیتانیوم استفاده شده است و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.

ورق استیل 410

این ورق از دیگر ورق های استیل رنگی است که در برابر سایش مقاوم است.

ورق استیل 430

از دیگر ورق های استیل که به عنوان ورق های استیل بگیر شناخته می شوند، ورق استیل 430 است. منظور از استیل بگیر و نگیر این است که جذب آهنربا می شوند یا اینکه به آهنربا جذب نمی شوند.

ورق استیل 309

این نوع ورق استیل به ورق استیل نسوز معروف است. طبق برآورد های انجام شده این ورق های استیل تا 1000 درجه سانتیگراد دما را تحمل می کنند.

ورق استیل 310

این نوع ورق های استیل نیز به ورق های نسوز شناخته می شوند. ورق های استیل 310 می توانند تا حدود 1050 درجه سانتیگراد دما را تحمل کنند.

ورق های استیل رنگین در فروشگاه های بسیاری به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می رسد. برای خرید اینترنتی ورق های استیل رنگی با کیفیت، می توانید به سایت آزدن مراجعه کنید.

Call Now Button