ریخته گری چدن خاکستری

ریخته گری چدن خاکستری چیست؟

ریخته‌گری چدن خاکستری یک فرآیند تولیدی است که در آن یک ماده مذاب در قالبی که حاوی یک حفره توخالی به شکل دلخواه است ریخته می‌شود. سپس اجازه می‌دهند تا ماده مذاب به حالت جامد در بیاید. پس از طی شدن این پروسه قسمت جامد شده به عنوان قطعه ریخته گری شناخته می شود. برای پیشبرد سایر مراحل، قطعه جامد شده را از قالب جدا می کنند و مورد پردازش جزئی قرار می دهند. اغلب اوقات از این قطعه برای تکمیل فرآیند های صنعتی استفاده می کنند.

کشف ارزش آهن، نقطه عطفی برای گسترش افزایش و تولید محصولات و قطعات چدنی بود. در واقع با تولید و اکتشاف آهن، به ترتیب آلیاژها و مشتقاتی مانند چدن از آن تولید شد و نهایتا در صنایع مختلف، پیشرفت های چشمگیری به وجود آمد. امروزه نیز مانند زمان های گذشته، از چدن در فرایند ریخته گری استفاده می کنند. با این تفاوت که در حال حاضر، پیشرفت های چشمگیری در زمینه های متفاوت تولید و ایجاد این قطعات به وجود آمده است.

برای تهیه هر کدام از محصولات ریخته گری چدن خاکستری، بهتر است ابتدا به پژوهش در خصوص سوابق و صحت مجموعه فروش اقدام کنید. پس از تایید سابقه مراکز مذکور، بدون فوت وقت کالا را تهیه کنید. آزدن یکی از پیشرفته ترین مراکزی است که سوابق آن با نحوه کار و فعالیتی که دارد تناسب یافته است. این مجموعه، محصولات صنعتی  مورد نیاز مشتری را به صورت اینترنتی به فروش می رساند.

کاربرد های گسترده ریخته گری چدن خاکستری

چدن، به عنوان یک عنصر همه کاره شناخته می شود و در دنیای تجاری و صنعتی، کاربردهای فراوانی را به خود اختصاص می دهد. از زمان های گذشته برای انجام خدمات آهنگری و یا تولید محصولات و قطعات کشاورزی، از این محصول استفاده می کردند. در واقع در هر شهر و روستایی، می توان به وضوح وجود و حضور چدن را مشاهده نمود. برای تولید قطعاتی از جنس چدن خاکستری، مجموعه ای از فعالیت ها بر روی عنصر یاد شده صورت می پذیرد. این فرایندها با نام ریخته گری چدن خاکستری شناخته می شوند. برخی از کاربردهای گسترده ریخته گری چدن، در ادامه بیان شده است:

چدن خاکستری مانند سایر انواع چدن انعطاف پذیر نیست و استحکام کششی آن نیز کمتر است. با این حال، رسانای حرارتی بهتری است. همچنین مقاومت بالایی که در برابر سایش دارد، آن را تبدیل به یکی از مشهور ترین انواع چدن کرده است. در فرایند ریخته گری چدن خاکستری، بیش از هرچیز به درجه کیفی محصول توجه می شود. به همین دلیل است که محصولات تولید شده نهایی، کیفیت بالایی را از آن خود کرده اند.

blank

خواص مکانیکی یک ماده نشان می دهد که چگونه تحت تنش های خاص واکنش نشان می دهد، این مسئله به تعیین مناسب بودن آن برای کاربردهای مختلف کمک می کند. پیش از انجام فرایند ریخته گری چدن خاکستری، این محصول را از لحاظ خواص مکانیکی و شیمیایی، نوع رفتار عنصری و میزان واکنش پذیری بررسی کرده نمودند. پس از بررسی مشخص شد که چدن خاکستری، یکی از بهترین عناصر به منظور استفاده در ریخته گری است.

چند ویژگی مکانیکی رایج برای چدن خاکستری عبارتند از:

  • سختی بالا: مقاومت مواد در برابر سایش و فرورفتگی
  • شکل پذیری مناسب: توانایی مواد برای تغییر شکل بدون شکستگی
  • الاستیسیته: توانایی مواد برای بازگشت به ابعاد اولیه خود پس از تغییر شکل
  • چکش خواری : توانایی مواد برای تغییر شکل تحت فشار بدون شکستگی
  • استحکام کششی: بزرگترین تنش طولی که یک ماده می تواند بدون پاره شدن و ایجاد شکستگی تحمل کند

نحوه توزیع محصولات ریخته گری چدن

در بازارهای فروش قطعات صنعتی، بیش از هرچیز اعتماد متقابل میان مشتری و خریدار اهمیت پیدا می کند. از آن جایی که خریداران، به سختی می توانند به فروشندگان قطعات صنعتی اعتماد کنند، مراکز فروش کالاهای خود را با ضمانت ارائه می کنند. ارائه انواع قطعات ریخته گری چدن به صورت تضمین شده، این امکان را برای مشتری به وجود می آورد که بدون نگرانی از خرابی محصول، آن را تهیه نماید.

آزدن یکی از مشهور ترین مراکزی است که به صورت کاملا حرفه ای، بر بازار فروش و تولید قطعات ریخته گری چدن خاکستری تسلط دارد. این بازرگانی پیشرفته، با ارائه خدمات و پیش نیازهای لازم برای جلب اعتماد مشتریان، قطعات با کیفیتی ارائه می دهد.

Call Now Button